Jump to content
Порталът към съзнателен живот

Отворено писмо за образованието днес


една Българка

Recommended Posts

Отворено писмо до министъра на образованието, министъра на културата и до депутатите

17.09.2010

ОТВОРЕНО ПИСМО

от настоящи и бъдещи родители на децата на България

ДО:

Г-н Сергей Игнатов – мин. на МОМН

Г-н Вежди Рашидов – мин. на Културата

министрите и депутатите

на Народното Събрание

Редактирано от една Българка
Линк към коментар
Share on other sites

... от писмото:

„ С каквато мярка мериш, с такава и теб ще мерят ”

Нека да запретнем ръкави и с отговорност и обич да завъртим руля на кораба в спокойни и сигурни води, да избегнем големия удар !!! …..

12.09.2010 г . С уважение и вяра в съзнателната промяна

Родителите на децата на България

Редактирано от късметче
Линк към коментар
Share on other sites

Дори съдбите и съзнанието на 1, 2 или 3 деца да се променят. Значи си е струвало усилията.:thumbsup1:

Линк към коментар
Share on other sites

О.К., един много генерален въпрос. Освен, че писмото е написано от един незнаен интернет потребител, какво всъщност смятате да правите с него?

Линк към коментар
Share on other sites

Както е видно писмото е до определени институции и медиите и е е разпратено.Аз само го пускам за да се види какво мислят и правят определен кръг хора,загрижени за бъдещето на нашите деца и със сигурност знам,че те не са никак малко.Бих искала който има предложебия за промяна на тази система на образование да ги сподели. Като цяло Учителя дава много принципи,във Волфдорската педагогика също има,но все пак какво конкретно да се иска от управляващите като промявна за начало? Примерно започването на училище от 5 годишна възраст е поредната глупост,която ще е с катастрофални последици за психиката на децата.Примерно да се иска образованието да бъде съобразено с 3-те етапа от по 7 години на развитие на човешкия индивид от раждането до 21 години,а това определено означава до 7 години да не се пипа паметта на децата(защото това води до късопаметност в годините по-късно) да се развиват чувствата (състрадателност,милосърдие,обич към ближните,стремеж към истината ....и т.н.)на децата до 14 годишна възр. вместо да се тъпчат с много информация,която ги кара да се чувстват некадърни и неспособни да се справят и в крайна сметка ги демотивира и превръща в агресивни младежи.Да се върне работата в опитните полета,нормалните физически занятия,в часовете по пеене да се пее вместо само да се правят контролни и изпити за история на мусиката,посочване на конкретни методи за разгръщане на потенциала на децата,навлизане на по-голямата информация едва след 14-тата година и профилиране по интереси,въвеждане на час по "човешки добродетели" час по "здравето и нашата храна и мисли"(примерно),час по религии и окултно учение(поглед върху всички религии,само не ми е ясно кой ще напише учебниците безпрострастно и коректно),час по "родителство"(подготовка за бъдещите родители,особено момичетата,защото няма как да искаме да бъдат добри родители след като системата ги вкарва първо в кръга на кариерата,парите ,материализма и някак се отнема на жената най-естествената й роля да бъде на първо място майка,Трудовото обучение да върне стария си облик за да могат децата да усетят радостта от това да създаваш нещо със собствените си ръце,Компщтрите да се ограничат до колкото е възможно тъй като Учителя казва че техниката превръща децата в бездушни,ако се занимават с нея до 14г.възраст.Разбира се в нашия технологичен свят няма как да се иска забрана,но може да се съобрази времето,а не просто да се успокояваме,че времената били такива и съвременните деца били такива.Те са такива,защото това им позволяваме вместо да ги насочваме на друго място.Те стоят прред екраните поради липсва на други интересни занимания в които да ползват градивно енергията си негативния резултат е на лице.Нима трябва да оставим нещата така и само защото някой неграмотен управляващ ни убеждава от екрана,че такива били съвременните деца и видиш ли за това ще ги вкараме задължително на 5 години в училищата. Според мен би трябвало да се отчитат грешките и да се поправят,а не да се затвърждават и задълбочават .Последното им решение за 5 годишните е типичен пример за това.А ние какво- ще мълчим ли?

Това си е мое мнение,обаче.Знам,че има много мислещи по същия начин,и родители и учители,но винаги е добре да има повече мнения за да се намери най-доброто от всички. Бог дава,но в кошара не вкарва,така,че трябва да искаме първо нещо за да се случи,няма как да стане без нашето желание и стремежи.Така,че ще се радвам на всяко споделено мнение. Може да ми пишете и на лични по темата.

Сърдечен поздрав на всички:feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Както е видно писмото е до определени институции и медиите и е е разпратено.Аз само го пускам за да се види какво мислят и правят определен кръг хора,загрижени за бъдещето на нашите деца и със сигурност знам,че те не са никак малко.Бих искала който има предложебия за промяна на тази система на образование да ги сподели. Като цяло Учителя дава много принципи,във Волфдорската педагогика също има,но все пак какво конкретно да се иска от управляващите като промявна за начало? Примерно започването на училище от 5 годишна възраст е поредната глупост,която ще е с катастрофални последици за психиката на децата.Примерно да се иска образованието да бъде съобразено с 3-те етапа от по 7 години на развитие на човешкия индивид от раждането до 21 години,а това определено означава до 7 години да не се пипа паметта на децата(защото това води до късопаметност в годините по-късно) да се развиват чувствата (състрадателност,милосърдие,обич към ближните,стремеж към истината ....и т.н.)на децата до 14 годишна възр. вместо да се тъпчат с много информация,която ги кара да се чувстват некадърни и неспособни да се справят и в крайна сметка ги демотивира и превръща в агресивни младежи.Да се върне работата в опитните полета,нормалните физически занятия,в часовете по пеене да се пее вместо само да се правят контролни и изпити за история на мусиката,посочване на конкретни методи за разгръщане на потенциала на децата,навлизане на по-голямата информация едва след 14-тата година и профилиране по интереси,въвеждане на час по "човешки добродетели" час по "здравето и нашата храна и мисли"(примерно),час по религии и окултно учение(поглед върху всички религии,само не ми е ясно кой ще напише учебниците безпрострастно и коректно),час по "родителство"(подготовка за бъдещите родители,особено момичетата,защото няма как да искаме да бъдат добри родители след като системата ги вкарва първо в кръга на кариерата,парите ,материализма и някак се отнема на жената най-естествената й роля да бъде на първо място майка,Трудовото обучение да върне стария си облик за да могат децата да усетят радостта от това да създаваш нещо със собствените си ръце,Компщтрите да се ограничат до колкото е възможно тъй като Учителя казва че техниката превръща децата в бездушни,ако се занимават с нея до 14г.възраст.Разбира се в нашия технологичен свят няма как да се иска забрана,но може да се съобрази времето,а не просто да се успокояваме,че времената били такива и съвременните деца били такива.Те са такива,защото това им позволяваме вместо да ги насочваме на друго място.Те стоят прред екраните поради липсва на други интересни занимания в които да ползват градивно енергията си негативния резултат е на лице.Нима трябва да оставим нещата така и само защото някой неграмотен управляващ ни убеждава от екрана,че такива били съвременните деца и видиш ли за това ще ги вкараме задължително на 5 години в училищата. Според мен би трябвало да се отчитат грешките и да се поправят,а не да се затвърждават и задълбочават .Последното им решение за 5 годишните е типичен пример за това.А ние какво- ще мълчим ли?

Това си е мое мнение,обаче.Знам,че има много мислещи по същия начин,и родители и учители,но винаги е добре да има повече мнения за да се намери най-доброто от всички. Бог дава,но в кошара не вкарва,така,че трябва да искаме първо нещо за да се случи,няма как да стане без нашето желание и стремежи.Така,че ще се радвам на всяко споделено мнение. Може да ми пишете и на лични по темата.

Сърдечен поздрав на всички:feel happy:

Много ми хареса коментарът ти ,макар че по високите етажи на политиката нямат уши да чуят и очи да видят проблемите в системата на образуванието ,не че са лоши хора де ,има нещо което им пречи да гледат адекватно на процесите ,но все пак си струва темата .Цялата система се нуждае от промяна ,но не каква да е ,а разумна ,тя леко полека ще си дойде на мястото но дано стане по скоро .Първо не ми допада много системата на оценяване ,второ на всеки не му се отдава да бъде учител ,трето - на децата им е много натоварена програмата като така се затормозяват психически и излишно се стресират ,еднообразна е ,трябва да има часове за разпускане ,като физическото възпитание ,но не да се натоварват много децата ,може да се въведе и паневритмията в часът по физическо първоначално в по долните класове ,както също разходки в парковете ( едно време до 4-ти клас често на разхождаха из парковете ) ,часовете по музика ще е добре да присъстват във всички класове ,именно в тия часове пеехме ,като преди това си беше срамно да пееш ,особено за момчетата ,в тия часове започна да ми харесва и класическата музика .Също не ми допада и системата на обучение в университетите ,там също има доста объркани неща ,учат са доста ненужни неща ,изскванията към студентите са високи ,макар че има разбрани преподаватели ,които виждат грешките в системата и налагат свой по добър метод на работа .Метод за работа в училищата може да се копира от някоя добре действаща система от някоя друга държава ,като може да се подобри с гореспоменатите начини ,така и в политиката като цяло може да се копира ничина на работа на друга държава и да се приложи ,няма нужда да откриваме топлата вода .Дори се сещам за една мисъл на Учителят където казва ,че ако политиците се вслушваха в хората ,държавата щеше да бъде много по добре .

Линк към коментар
Share on other sites

една Българка,и аз като veselinvalchev1981,ще кажа,че ми хареса коментара ти и всъщност от него разбрах идеята на отвореното писмо.Самото писмо не подкрепих веднага и безапелационно,въпреки,че съм родител и това е моята пресечна точка със системата на образованието.В писмото преобладават - недоволството от ситуацията и една критичност,която по мое мнение не е градивна.Добрите идеи ,в това писмо, са се загубили в пороя от думи..Например , няма как да обвиняваме чиновниците от МОН за състоянието на междублоковите ни пространства,а това е написано в отвореното писмо.

В последното ти мнение , прочетох много интересни идеи,И си мисля,че ако се намери подходящата форма те да бъдат представени на обществото ни,ще се получи отзвук и подкрепа.

Трудно е,да не кажа невъзможно, едновременно да се решат всички въпроси.От позиция на изминалото време,всички виждаме как в три важни за обществото ни сфери-образование,здравеопазване и селско стопанство,поради липсата на добри идеи и устойчиви концепции,нещата бяха оставени на автопилот.Днес всички сме потърпевши .А може би това е бил пътя?.Да узрее обществото и само да поиска,да потърси промяната към по-добро ,след като видя и изпита на свой гръб недостатъците на сегашното положение.Кого да обвиняваме,че не е имал ясна визия и не я е наложил чрез закон?.То и сега може да се спише един закон(което е едно от исканията в писмото) и пак да е безплоден,нали ?

Поздрави

Редактирано от Розалина
Линк към коментар
Share on other sites

Напълно съм съгласна с ВеселинВалчев. Паневритмията е въведена вече в някой училища,но трябва да стане във всички.Оценяване поне до 3-4 клас да няма за да не се стресират децата,да се махне матурата в 4-ти клас,в 7-ми също много зле се отразява за психиката им ,както и за родителите.То не са курсове допълнителни,то не е чудо да може да се натика ненужната информация в обърканите им мозъчета.Според мен колкото по-малко са натоварени до 14-тата година с информация и се занимават с творчески дейности толкова по-голяма е вероятността после те сами да се стремят към останалите науки ,но ще имат стабилна основа от здрава психика,позитивно мислеща,необременена излишно до тогава. Така ще могат да поемат много по-голяма информация след 14-тата година и то без да се чувстват смазани от нея.Аз това съм разбрала от книгите на Учителя и на Рудолф Щайнер за възпитанието и образованието.Моля,поправете ме ако греша или допълвайте. Няма да стане от раз ,но да започнем от някъде.Конкретни предложения трябва,защото иначе става така,че само критикуваме,а това не е градивно.

Само ще допълня за матурите в 7-ми клас.От една страна се въвежда матура върху материала от 5-7 клас ,а от друга се създават частни школи с не малка такса за да "помагат" на децата да усвоят този материал.Значи е ясно,че в училище времето е недостатъчно ,а в някой от тези школи системата е следната: понеже видите ли изпита бил 3 часа и за това цяла година ,всяка събота и неделя държат децата по 3 часа в концентрация само с една почивка от 10 минути,за да свикнели (смешно и много тъжно).Представете си каква агресия се събира в тези деца,но някой от тях успяват да я потиснат,защото се стараят да са изпълнителни,а други не могат.(свидетел съм на това)Така или иначе потискането днес води до последици утре.На всичкото отгоре родителите плащат за това осакатяване без да съзнават това,надявайки се, че правят добро на децата си

И на фона на всичкото това напрежение,демотивираност от страна на децата какво решават нашите управници?-да ги вкарат в училище още на 5 годинииииииииии.Какво мъдро решение!Да са сигурни,че съвсем ще ги пречупят от ранна детска възраст.Нима ще позволим това? Че и ще ни глобяват за неизпълнение,значи нямаме и право на избор.Това ли е демократичното ни общество?-като не слушаме и "удрят" по джоба,то и без друго добре се погрижиха да е празен. Искам всички да се замислите за поредния проблем в нашето деградиращо общество и заедно да сменим посоката.Бъдещето зависи от нашите деца,а в какво ги превръща системата? Бог прави нещата чрез нас(ако му позволим).Той няма да слезе в плът и кръв да ги изпълни,а ние сме тези,които трябва да променяме нещата,ние сме проводниците.А чий проводници ще бъдем-зависи от нас.

Хубав ден

Линк към коментар
Share on other sites

Сега прочетох и на Розалина постинга-така е,само критика не става. Само,че чиновниците не бих казала ,че не са отговорни,защото те изпълняват някой програми диктувани им от вън,а програмите от вън си имат точно определена цел и тя не е добруването на нашите деца.Така,че трябва да са много бдителни и с будни съзнания какво да приемат и какво да отхвърлят.Не може така автоматично да се налагат нещата.Когато един човек няма съзнателен стремеж към доброто той най-често става проводник на обратното. За по-голяма яснота слагам по-долу цитати,доказващи,че съществуват такива програми. България е важен център,а нашите деца са част от нашето съкровище.Кой ще ги предпази,ако не ние?

В началото на “Студената война” – 1947 г. - Алън Фостър Дълес – първият шеф на ЦРУ - заявява:

dulles.jpg“Ние ще хвърлим всичкото злато на САЩ, цялата сила на САЩ за измамване и оглупяване на хората от социалистическия свят. Незабелязано ще подменим човешките ценности с фалшиви. КАК? Ще намерим единомишленици в тези страни и Русия. Ще разгърнем грандиозна по мащаби разложителна работа, ще изтръгнем социалната същност на литературата, ще насърчаваме автори, които втълпяват в човека култ към секса, насилието, садизма, предателството - тоест безнравствеността. Нужни са писания, осмиващи естествеността и почтеността като архаични отживелици. Простащината, наглостта, лъжата и измамата, пиянството и наркоманията, животинския страх сред хората, безсрамието, доносничеството и още много пороци заложени в човека трябва да се раздвижат. Така ще разклащаме поколение след поколение, ще предизвикваме ерозия и развращаване на младежта. Ще създадем човек с консумативна психика на елементарен потребител. Всичко това ще извършим под девиза: ЗАЩИТА ПРАВАТА НА ЧОВЕКА И ГРАЖДАНСКИТЕ МУ СВОБОДИ".

През 1992 г. Държавният секретар на САЩ Джеймс Бейкър заяви пред техния конгрес: “Ние изразходвахме над 30 хиляди милиарда долара, за да победим в студената война срещу СССР и неговите сателити, за да предизвикаме материален и духовен срив

ПЛАН-изработен по поръчка на превратаджиите от 10 ноември 1989 г. от Националната търговска камара на САЩ, в тайна от целия български народ

Колкото и да има неточности и да не приемаме всичко едно към едно това е документ(линка в червено) ,който ни кара да се замислим,защото заложеното в него идеално пасва на реализираното към настоящия момент. Та за това предполагам в откритото писмо,което публикувах се казва "Нека да запретнем ръкави и с отговорност и обич да завъртим руля на кораба в спокойни и сигурни води, да избегнем големия удар !!!" Обаче на къде ще го завъртим от нас си зависи.За това пиша тук с молба да помогнете с конкретни идеи,които да започнем да реализираме.

Хубав ден,изпълнен с благодарности вяра,че утре ще е по-добре от днес

Линк към коментар
Share on other sites

Относно писмото - по принцип казва верни неща, но е много дълго (аз го прочетох лееееко по диагонал) и може би от желание да е убедително, но според мен изпада в излишни литературни описания на действителността.

Споделям тезата и на някои писали преди мен, че е по-добре да е по-стегнато и по-конструктивно - т.е с конкретни предложения какво е хубаво да се направи.

Сега, на мен (а предполагам и на вас) ми е ясно, че децата на властимащите, а и не само техните, а на цялата политическа и икономическа върхушка не учат в обикновените държавни училища, а често не учат дори в България. Това го казвам, за да обясня апатията и липсата на интерес за съществена промяна. Освен това образователната система е една много сложна и инерционна социална система, която е доста трудно да се повлияе така, че да поеме в желана от нас посока и резултатите няма да станат сега и веднага. Затова действително е нужно да се подеме инициатива отдолу за желаните реформи, които обаче да са много добре обмислени и премерени. Съответните действия, дори и да се приемат на "въоръжение" пак могат да се опорочат по типично български обичай на принципа "Спасявай първо и предимно себе си!".

И все пак няма друг начин, освен да се опитва.

По мои наблюдения не са виновни само училищата, МОН или някоя друга институция. Напротив, дори виждам, особено на по-ниските нива, искрено желание да се правят нещата добре, но нека не забравяме, че образователната система е отворена система, на нея й влияе обществото като цяло. В много случаи се оказва, че семейството е абдикирало от функцията към децата си, обществените нагласи, медиите (особено телевизията, което беше посочено и в писмото) никак не способстват за някакви положителни промени, дори обратно.

И все пак и аз съм на мнение, че именно от образованието следва да се тръгне.

Моето предложение е за обществен дебат по темата.

Аз например съм ЗА външното оценяване след 4 и 7 клас. Няма нужда да се драматизира толкова с оценките, но резултатите са важна база данни какво се случва с децата, защото се оказва, че в различните градове и училища, уж по една и съща учебна програма и учебници учили, пък знанията са на твърде различни нива. На децата могат да не се съобщават точно оценки, особено в 4 клас - да има издържал/неиздържал примерно, но основно МОН и местните инспекторати да имат информация и да вземат съответните мерки спрямо училището като цяло, в което се наблюдават някакви сериозни отклонения от желаните резултати.

По каква причина държавата не дава издръжка на ученик в частно училище? Ами нали това е пак българско дете, което ако не учеше в частно училище, щеше да е в държавно, т.е пак щяха да дават издръжка за него? Мисля, по тази причина е трудно да се организират частни училища с различни идеологии - тази на Учителя, на Щайнер или др.

Спирам до тук, че нямам време сега, но се радвам, че има и други хора, които се стремят да направят нещо по въпроса!

Линк към коментар
Share on other sites

Тази тема и разискваните въпроси за образованието, както и цитираното писмо от началника на ЦРУ-А. Ф. Дълес ме провокираха да поразсъждавам малко.:hmmmmm:

Докато ние, хората свеждаме всичко до политически пристрастия, до личностни интереси успехите в правата /божествена/ посока все ще са малки.

Доста време водех своята си лична битка с институциите в държавата. За децата инвалиди. Опитвах да говоря, какво е добре за децата, за майките, но нямаше диалог. Просто си говорех. Разбира се, по избори и около Великден и Коледа нас ни ползват като маймунки на панаир и ни показват, хвърлят ни по някое бананче и са доволни от стореното "добро". Освен това има хора, които добре използват страданието на другите и даже стъпват върху тях, за да се чувстват порастнали. Но това си е техният избор.

Да, така докато не о-съзнах, че е безсмислено да опитвам да пробия бетонната стена с глава. Доста боли. Но все пак всичко си има и добрата страна. Научих се на отговорности, научих са да прощавам и разбирам, научих, че масата от хора е вкопчена в собствения си рахатлък и не мисли за принципи, за извисено съзнание и т. н., но обича да черпи енергия от такива думи...

Та в тази връзка си мисля за плана на ЦРУ. Да, той сигурно съществува. Да, и сигурно е приложен. Но хората във властта, както тук, така и там са едни и същи-хора, с комплекси, дошли да си учат уроците и стремящи се към власт и пари. Защо аз да се поддавам на страха и манипулацията? Изпращам им по една добра мисъл и им благодаря. Защото благодарение на всички страдания, пошлости и агресия, която виждаме днес на улиците по света, разумните хора започват да се събират, да мислят и да търсят решения. Историята се върти, на цикли. По време на т. нар. социализъм много хора бяха недоволни. И сигурно са имали своите основания. Но аз учех в добро училище, където имаше уважение, приех от това, на което са ме учили. Благодарна съм, че имаше прекрасно изучаване на литература и музика... Благодарна съм, че имах добри, отдадени на професията си учители, които будеха духа ми. По време на т. нар. преход, пък учех други неща. Разбрах, че социализма е осакатил доста хора, които разчитаха партията, държавата и някой друг да носи отговорност за живота им. В живота на всеки човек има и добро и лошо, но от всеки зависи как ще го използва.

Т. е. ако аз съм разумен човек, какво ме бърка, кой е на власт? Нима някой може да ми попречи да бъда добра майка и да се постарая да възпитам детето си в някои основни принципи, в които вярвам? Да, училището е среда, която не ми е по вкуса вече... НО детето ми устоява именно, защото в него са заложени принципи на добро отношение и разбирателство, обич в семейството, много разговори без отрицание, но към разбиране на проблемите. Търсене на алтернативи.

/Иска ми се да бъда разбрана правилно-нямам за цел да се хваля. Споделям моя опит и гледна точка./

Не ми харесва това, че ние, българите все си мислим, че сме неоправдани. Не ми харесва черногледството. И принципа, че моето си страдание е най-голямо и другите не са доброжелателни. Идеите, които Учителя ни е оставил ще се реализират само с Любов. Бавно, полека, без насилие и налагане, без агресия. С прекрасен личен пример-професионален и човешки. Зная, че има разумни, будни хора и може да се намери общ език, за да се реализира една идея, да започне промяната. Може и от частно училище да тръгне. След време ако всички видят добри резултати ще поискат същото.

Когато по-голяма част от обществото ни О-съзнае, че всички ние сме взаимосвързани и взаимозависими, ще започнем промяната. Всеки от себе си. Да разберем, че парите не са цел, а само средство, условие, което помага да се реализира добра идея. Докато един ден, парите не изчезнат изобщо. Разбира се семенцата на промяната трябва да се посяват. И ако ние днес с една добра дума или действие сме помогнали на някое дете да повярва в доброто е прекрасно. Ако един родител спечелим да се замисли за своите отговорнисти, прекрасно.

Не можем да се борим и противим на злото. То си съществува. Допуснато е. Но можем да използваме условията, като се учим и израстваме като души. Да се опитаме да разберем защо децата са такива, каквито са днес? Едва ли проблема е само в управляващите, само в училище, само на улицата...

Нужни са компетентни, разумни хора, хора със сърце, които работят не само за заплати. :feel happy:

Линк към коментар
Share on other sites

Точно така Слънчева,никой не оспорва това,което си написала,поне не аз . Колкото повече хора четат ,замислят се и се присъединяват поне в мислите си за промяна,толкова и ще се увеличава възможността тази промяна да стане реалност. Злото съществува само за да има какво да ни провокира и да израстваме,това не означава,че не може да отбележим кои са нещата в ежедневието ни,в случая в образователната ни система ,които ни дърпат надолу. Споменаването на "плана" не е за обвинения или оправдания,а за провокиране на мисленето на потърпевшите и мобилизиране на нашите сили за промяна и израстване.Наистина няма значение кой какво иска да направи от вън,но има значение колко от нас изпълняват без да се замислят и колко мислят или действат за промяна.Наистина не бива да чакаме някой да направи нещо вместо нас,но след като ме задължават да си водя детето в училище аз искам там средата да е подходяща за неговото развитие,а не деградираща.Възпитанието у дома е също толкова важно ,дори повече бих казала,но мислиш ли че в днешния свят на кариера и пари на родителите им остава особено много време да работят със себе си,камо ли с децата си.Децата растат пред ТВ-тата и компютрите по принуда и е всеизвестен проблем дистанцирането между родители и деца,между самите хора като цяло.Как виждаш ти това поколение да отгледа своите си деца и те следващите ако все се върви така надолу? Нали някъде трябва да кажем "стоп" и да поправим грешките. Валфдорската педагогика е доказана,тя се препокрива с нещата дадени от Учителя. Толкова ли е сложно управляващите да видят разиката в резултатите и да се поучат.Не виждам какво ни пречи да искаме това ,още повече че резултатите на съществуащата система са достатъчно красноречиви,че плачат за радикална промяна.Но в крайна сметка не разбрах какво предлагаш ти? Да чакаме всеки сам да стигне до истината и да възпитава детето си според тази си истина,така ли? Мисля,че и в момента е така,но не виждам добри резултати.Както се иска определено образование за да станеш учител,така и родителите трябва някой да ги насочва как да възпитават,не всеки може интуитивно да се справя и то отлично.Ако нямахме нужда от съвети не би слезнал и Учителя в земна форма за да ни учи на изкуството да живеем правилно,нито би ни казвал как да възпитаваме децата.След като го е правел ,значи е имало защо,а след като системата не отговаря на тези правила и дава лоши резултати ,значи трябва да я променяме,а не да чакаме друг да го направи.Като не променяме,а си гледаме рахатлъка ще търпим лоша карма след това.Пак опира до личния ни избор,но имаме и колективна отговорност :-)

Линк към коментар
Share on other sites

  • 4 months later...

Честит 3-ти март и честота Баба Марта!

Проектът за промяна в образователната система в България отдавна е внесен в Министерството,а тук в последните два постинга са качени ТВ предаванията с дискусия по тези промени. За съжаление от както се разбута тази изключително важна тема( с което се цели да се спре деградацията до която води сега действащата система в образованието) сигналът на телевизията дръзнала да огласи тези проблеми започна да се губи все по-често. В началото засичаше само на определени важни изречения,а сега сигнализират от различни градове,че не могат изобщо да отворят тази страница. Надявам се скоро причината да бъде отстранена и да можете да гледата безпроблемно.

Слънчеви дни пожелавам.............и да не забравите да закачите българското знаме на прозореца си като символ на чистотата,развитието и Любовта:rolleyes:

Линк към коментар
Share on other sites

  • 1 month later...

Предаванията вече са качени тук в плейлиста "образование" има 8 части по тази тема:3d_146:

Редактирано от една Българка
Линк към коментар
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави...