Мария-София Добавено Юли 4, 2012 Автор Доклад Share Добавено Юли 4, 2012 1. Защото ценя и обичам тялото си. Всички ние сме духовни същества, надарени с тяло. То е моето превозно средство докато съм в поредния си жизнен цикъл на тази планета и държа тялото ми да е здраво, устойчиво, младо и красиво, пълноценно функциониращо – възможно най-дълго време. Макар месото да се твърди, че снабдява тялото ми с незаменими аминокиселини и протеини, всъщност то отделя изключително количество токсини и шлаки, които се натрупват на клетъчно ниво и буквално задръстват като тиня клетките ми. Задръстени и замърсени по този начин, те не съумяват да работят с пълния си потенциал, а с времето натрупването на тези замърсявания резултира в множество заболявания, включително ракови. Вече има изследвания, които показват зависимост межу раковите заболявания и консумацията на месо. Растителната храна, в правилната комбинация и съотношение е пре-богата и дава на тялото ми всички необходими хранителни вещества, аминокиселини, витамини и минерали. 2. Защото съзнанието ми остава чисто, ясно и разширението му не познава граници. В онова предаване казах и сега пак ще повторя – “Ние сме биогенетични електромагнитни същества”. Тялото ни е е една мини-енергийна система, в която всяка клетка трепти с определена честота на вибрация и комуникира с останалите клетки и целия микро и макро Космос. Месото и замърсяването на клетките смъква вибрацията в много нисък честотен спектър, който има връзка и със съзнанието и ако щете – духовната и физическа еволюция на индивида. 3. Не/яденето на месо има отношение към психо-емоционалното състояние на човек.Убитото животно по същество си е труп. Извинете, ако думата е прекалено стряскаща, но това е факт. И то животното със сигурност е убито по изключително жесток и агресивен начин. А със сигурност знаем, че човек е това, което яде. Е, аз не мога да давам на тялото си мъртва плът, смърт, а да очаквам здраве, сила и живот. Цялата тази агресия, страх, ужас, омраза и болка се предава в клетките на животното. И остава там. А после – преминава в нашето тяло. Какво даваме на собствените си клетки? Тази ниска вибрация, допълваща мъртвата тъкан влияе изключитено върху емоционалното състояние. Има отношение към депресивни състояния, прояви на жестокост и агресия, страхове и неврози, нервност и раздразнителност, нетолерантност към себе си и другите хора. 4. Защото не мога да продължавам да съм съучастник в масовото изтребление на стотици хиляди, милиони животни, отглеждани само и единствено с цел да напълнят търбуха ми. Всъщност, в целия си кратък и нещастен живот, животните, отглеждани за месо са бити, нагрубявани, блъскани, ритани, отглеждани в клетчици, или наблъскани в помещения, в които едвам успяват да се обърнат. И накрая убити зверски, по най-жестокия и агресивен начин. Можете да изгледате филмчето в края на материала – ако ви стиска. Животните са дадени на тази планета за да ни служат и помагат, да ни учат, да ни бъдат компания, за изцеление, за храна дори. Но в крайностите, в които сме отнели правото им на избор и сме се отдали на крайни зверства и геноцид, унищожавайки и живи същества, и планетата (която също е жива), просто не намирам за уместно да се яде месо. Една моя близка приятелка казва “Аз близки познати не ям”. Но пък няма проблем с всички непознати жертви на този геноцид. В едни по-отминали времена хората са хапвали месо изключително рядко – просто като изключение. Дори в българските традиции ако се огледаме, ще видим, че в по-голямата част от годината има пости. Месо се яде само по празници. Коленето на животно е било изключителен ритуал, близък до жертвоприношение. В не толкова древното минало е било цял свещен ритуал коленето на животно. В който ритуал животното е било уважавано, почитано и в някакъв смисъл от него е искано разрешение да се жертва за да нахрани човека. 5. Защото искам чиста, мирна и жива планета. Обезлесяване, замърсяване и отровни газове. И това всичкото е следствие на огромния, безумен глад за месо. Благодарение на животновъдната индустрия се обезлесяват огромни територии гори – за да се осигурят пасища за животните, жертва на съответната индустрия. Също толкова огромни количества зърнени храни се произвеждат за нуждите тези животни да бъдат изхранени. А с тези количества растителни храни преспокойно може да се реши проблемасъс световния глад. Oтпадъчните продукти от животновъдната, месопреработвателната и свързаните индустрии са един от основните замърсители на водните плoщи на планетата (редом с енергетиката и тежките метали, разбира се). Последните научни данни показват, че метанът е много по-опасен газ, свързан с глобалното затопляне, отколкото въглеродния диоксид. А метанът е газ, който преживните животни отделят още при храносмилането, а торът, който се отделя в промишлени количества отделя огромни количества метан. Всяка секунда се унищожава гора с размер на футболно игрище за производството на 257 хамбургера. А това е един порочен кръг… горите са необходими за да абсорбират и преработват въглеродния диоксид. Сами се сещате какво се случва, когато горите намаляват с такъв темп. Темата е дълга и може да се говори още много. Да, както казва един мой познат агроном, агробиоценозите също нанасят вреди върху екологията. Всяка индустрия в същността си експлоатира безмилостно и без мисъл за бъдещето ресурсите на Планетата. Затова съм привърженик на разумното градско, или селско земеделие, стремя се да купувам чиста продукция от производители. Но дори ако трябва да сравняваме вредите, причинени от месодобивната, преработвателна и проче свързани индустрии с растениевъдството.. мисля, че фактите натежават много убедително. И за финал бих искала да цитирам някои мъдри люде, които странно защо са били вегетарианци… АЛБЕРТ АЙНЩАЙН: “Нищо няма да допринесе за човешкото здраве и да повиши шансовете за оцеляване живота на земята толкова, колкото еволюцията на вегетарианското хранене.” РАЛФ УОЛДО ЕМЕРСЪН: “Току-що сте се нахранили, но колкото и старателно кланицата да е скрита на благовидно далечно разстояние от много мили, съучастничество има.” Леонардо да Винчи: “Още на млади години се отрекох от яденето на месо и ще дойде времето, когато хората като мен ще гледат на убийците на животни със същите очи, както се гледат на човекоубийците.” Махатма Ганди: “Големият и морален напредък на една нация може да се измери по това, как тя се отнася към животните.” Алберт Айнщайн: “Чрез естественото си въздействие върху човешкия темперамент вегетарианският начин на живот би могъл да повлияе извънредно благоприятно на съдбата на човечеството.” Плутарх: “Аз се учудвам що за чувство, ум и разум е бил обхванал първия човек, който първи е замърсил устата си с кървав труп и е позволил на устните си да се докоснат до месото на убитото същество.” Петър Дънов: “Грехопадението в света започва с месоядството. То не е само един физиологичен акт – зад него стои егоизмът на човека, проявен като пренебрежение към другите живи същества.” “Знае се, че клетките на животните имат отделителна система, от което следва, че те изхвърлят отпадъчни вещества. Последните се поглъщат заедно с месото, от нищо неподозиращия човек. При убиването (клането) на животното то преживява страх и ужас. В резултат, между тъканите на клетките му се образуват други отрови, които неизбежно попадат в организма на човека.” “Съществува още един странен факт, малко познат на човечеството: като правило хората не ядат животни, които се хранят с месо, тоест хората не използват за храна хищници (лисица, вълк, котка, куче), а предпочитат тревопасни, защото тяхното месо е по-чисто, по-вкусно и вероятно, по-здравословно. От това неминуемо следва, че човекът, бидейки хищник, е с по-нечисто тяло дори от това на тревопасните животни.” “Съвсем естествено и бидейки на по-високо ниво на развитие, съвременните хора изпитват неудобство да колят животни, обаче те забравят, че все пак някой трябва да извърши това грозно деяние. В такъв случай месоядците стават неволни съучастници в престъплението.” В един действителен случай петгодишно дете от София пита майка си: “Защо нашата учителка ни учи да обичаме животните, а после ни кара да ги ядем?” А сега ви оставям да се насладите на филма Земляни http://www.svoizbor.com/2011/11/why_i-dont-eat-meat/ FoxMulder и veselinvalchev1981 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Емил от Льонеберя Добавено Юли 4, 2012 Доклад Share Добавено Юли 4, 2012 Аз съм вегетарианец защото искам да бъда... малко като гаргата, която вдигала шум в самолета, без много да я интересува мнението на околните... щото и да я изгонят, ще си лети като пич. Дълга обосновка не ми е нужна. Това смятам за естествено за мен. Не бих агитирал, използвайки мнението на известни личности, понеже бих хванал в клопката на авторитета някоя невинна душа... А това да живееш и да преценяваш всичко през призмата на авторитета, е тегава работа... Илен и jul 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
jul Добавено Юли 5, 2012 Доклад Share Добавено Юли 5, 2012 Аз също съм на мнение, че не бива да прокарваме елементи на порицание, вина и страх, когато се докосваме до най-фините пластове на хората - душите им. Едно е да бъде естествено решение, взето отговорно и съзнателно и съвсем друго, когато е провокирано от травма и погнуса. Мисля, че отношенията между нас - хората, надхвърлят като мощ и влияние екологичните проблеми и страданията на животните. И знаете ли защо? Защото ние ги създаваме. Ако работим в насоката да се хармонизираме самите ние и да смекчим отношението си към хората, ще се промени самата заобикаляща реалност. убедена съм, че негативните ни мисли създават на физическо равнище....боклуците. Убедена съм, че настървеното ни отношение към "месоядните", към престъпниците, към....към...и към....създава реалността с животните в кланиците. Този проблем НЯМА как да се оправи, ако първо не се оправят самите хора помежду си!!! Затова и еколозите, хулещи тези, които замърсяват и рушат, се въртят в порочен кръг. Затова и вегетарианците, които подяждат другите, всяват вина и се настървяват срещу "виновниците", не са по-различни от тях. Кон Круз, Диана Илиева и Илен 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Август 6, 2012 Автор Доклад Share Добавено Август 6, 2012 (edited) Чудесна лекция на Мер, в която тя разказва за етапите в храненето. За нещата, които ни се разкриват в различните стъпки и за физическите и духовните аспекти на храненето. Мер прави любимия ми сайт http://www.zemianazaem.com/ ЛЕКЦИЯ:http://zdravjivot.or...олянафест-2012/ Редактирано Август 6, 2012 от Мария-София Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
ivail Добавено Септември 9, 2012 Доклад Share Добавено Септември 9, 2012 (edited) Началото на духовния живот е вегетарианството. То е начало и на възпитанието, защото духовният живот изключва насилието. Никой не би могъл да бъде духовен, ако не е вегетарианец. Учителят Дънов Източник: много един от тях http://www.bialobrat...=3328&Itemid=33 Редактирано Септември 9, 2012 от ivail FoxMulder и Мария-София 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
ivail Добавено Септември 18, 2012 Доклад Share Добавено Септември 18, 2012 Прочетете само глава 1 на пророк Даниил... без условието в нея няма разбиране на мистериите. Мария-София 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Розалина Добавено Септември 18, 2012 Доклад Share Добавено Септември 18, 2012 Източник: много един от тях http://www.bialobrat...=3328&Itemid=33 Благодаря ivail за източника . Човек трябва да стане вегетарианец във физическо, в умствено и в духовно отношение. Някой може да е вегетарианец във физическо отношение, обаче в мисълта и в обноските си да не е. И по чувства, и по мисли трябва да се върви паралелно с вегетарианството. Ако има дори една разрушителна мисъл или едно разрушително желание, това е месоядство. Необходима е една нова философия на вегетарианство. ivail, Aurora2012 и Мария-София 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Септември 18, 2012 Доклад Share Добавено Септември 18, 2012 (edited) Е да попитам какво значи "една разрушителна мисъл" и "едно разрушително желание" Ей това е много интересно да се уточни. С примери. А лично бих дал пример как се говори колко лоши и гадни били месоядците, където се недоволства от живота и т.н. Редактирано Септември 18, 2012 от БожидарЗим Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Декември 21, 2012 Автор Доклад Share Добавено Декември 21, 2012 Темата е за Духовния Път и за изключителната важност на храната при хората,които го следват НАИСТИНА. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
NeZiRuS Добавено Януари 4, 2013 Доклад Share Добавено Януари 4, 2013 Интересно. Има човек над какво да се замисли ! Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
mvm Добавено Януари 5, 2013 Доклад Share Добавено Януари 5, 2013 Не спорете пречка ли е месото за духовно израстване или не Скоро всички ще започнем да се храним с прана, от слънцето, въздуха и земята, така че спорът ви автоматично ще се обезсмисли Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Януари 5, 2013 Доклад Share Добавено Януари 5, 2013 А, не. Няма да се обезсмисли. Тя и праната от слънцето, въздуха и земята не е една и съща, затова че пак ще си спорим. Тези, които консумират и по-груба прана ще са като месоядците, а другите – като вегетарианците. Извод: винаги можеш да си намериш причина за да спориш. Мария-София и Boxser 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Юни 28, 2013 Автор Доклад Share Добавено Юни 28, 2013 (edited) Поради обстоятелството, че астралното тяло на животните е сродно с човешкото астрално тяло, животните могат да изпитват и болката. Но те са лишени от възможността да се издигат все по-високо и по-високо чрез болката, чрез страданието и неговото преодоляване. Те са лишени от индивидуалност.Ето защо тъкмо животните, а не хората, са за оплакване. Ние сме длъжни да понасяме болките; обаче за нас всяка болка е средство за усъвършенстване. Преодолявайки болката и страданието, ние се издигаме в нашето развитие. А животните – тях ние сме изоставили като същества, които вече са притежавали способността да изпитват болка, но не и способността да се издигат чрез болката. Такава е съдбата на животните. В тях просто се оглежда нашата собствена организация, и то в онази степен от нашето развитие, когато можехме да усещаме болката, но не и чрез преодоляването й да я превръщаме в спасително средство за цялото човечество. Така в хода на Земното развитие ние обременихме животните с нашите най-отвратителни качества и сега те са навсякъде около нас като живи свидетелства за пътя ни към съвършенството. Ако не бяхме предизвикали изоставането на животните, ние нямаше да разполагаме със сегашната сила и чистота на нашето астрално тяло. Да, всички ние трябва да заставаме пред тези факти не като пред абстрактни теории, а с истински трепет пред тяхното космическо величие. И ако внимателно се вгледаме в животните, ще се изпълним с покъртителното усещане: „Ето, вие, животните, сте навсякъде около нас. Но когато вие страдате, ние хората извличаме някаква полза. Ние хората можем да преодоляваме страданието, а вие трябва, вие сте осъдени да го понасяте. За вас ние избрахме страданието, а за себе си оставихме невероятната способност да го побеждаваме!“ И ако абстрактните теории се превърнат в живо космическо чувство, то неизбежно ще ни потопи в дълбоко състрадание спрямо всички мъки и болки, понасяни в животинското царство. Там, където това космическо чувство блика от първичната мъдрост на човечеството, там, където хората все още са запазили макар и далечен отблясък от древното ясновидство, пак там е съхранена и милостта, истинското състрадание към животинския свят. Да, това състрадание ще се появи отново, когато хората се осмелят и приемат новата духовна мъдрост, когато те отново проумеят колко дълбоко е свързана животинската съдба с Кармата на човечеството и изобщо с Кармата на света. През епохите, които бих нарекъл епохи на помрачение, белязани от печата на материалистичното мислене, хората нямаха дори и предчувствие за тези кармични зависимости. Хората поглеждаха единствено към разположените в пространството предмети, същества и явления, без да се замислят, че всички те имат общ произход и че са разделени само от различните степени на своята еволюция. Естествено, хората не усещаха и връзката си със животните. И във всички области на Земята, където съзнанието за духовната връзка между човека и животинския свят беше малко или много помрачено, и се задоволяваше само с външните пространствени измерения, човекът изплащаше по един твърде странен начин своя дълг към животните: той просто ги изяждаше! От друга страна, тези неща ни подсказват как убежденията и светогледите зависят от човешките усещания, от човешките чувства. В крайна сметка усещанията и чувствата са последици от убежденията. И както с времето се променят убежденията и идеите, така ще се променят и чувствата в хода на човешката еволюция. Човекът не можеше да стори нищо, освен да се устреми към едно възходящо развитие; за да се издигне, той трябваше да тласне в пропастта други същества. Той не можеше да им даде онази индивидуалност, която кармически възнаграждава животните за понасяните от тях неизброими страдания; той им отстъпи само болката, но не и кармичните закономерности на изкуплението. Но това, което в миналото той не можа да им даде, един ден ще го стори тогава, когато е извоювал свободата и истинското себепознание. Тогава той в пълно съзнание ще пренесе кармичните закономерности и в животинския свят, като ще признае: „Това което съм, аз дължа на животните. Заради мен те потънаха в мрака. Но всичко, с което навремето се провиних пред тях, всичко, което не успях да им дам, сега ще им върна стократно, като започна да се отнасям с обич към тях!“ Да, съзнанието за кармичните връзки неизбежно ще се съпровожда с все по-добро отнасяне на човека към животните, а не с това, което цари днес, и то особено на Запад. Отношението на човека към животните все повече ще се определя от неговото вътрешно усещане: „Сега аз трябва да спася животните, които на времето тласнах в пропастта.“ Ето как пред нас се очертаха съотношенията между Кармата и животинското царство. Ние съвсем не можем да сравняваме съдбата на отделното животно с човешката Карма. Обаче ако проследим цялото Земно развитие и всичко, което трябваше да настъпи заради еволюцията на човечеството, ще установим, че имаме пълното право да говорим за една дълбока връзка между Кармата на човечеството и животинския свят. Рудолф Щайнер, откъс от втора лекция от цикъла „Откровения на Кармата“, държана на 17 май 1910 г. (Събр. съч 120) Редактирано Юни 28, 2013 от Мария-София FoxMulder 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Юли 21, 2013 Доклад Share Добавено Юли 21, 2013 (edited) Давате ли си сметка къде се намирате в Духовния път: Кандидат -Ученици ли сте ,Ученици, ли сте , минали ли сте някое посвещение или само сте привлечени от Духовността? И ако знаете или предполагате в кой етап на Духовния Път сте, към какво се стремите в близко бъдеще? Имате ли дълбок стремеж към освобождение от негативните лични качества, както и Стремеж към по-съвършено съществуване? .Два са основни въпроса,които окултния ученик има да разреши,ако иска да върви и напредва в Духовния Път и единият е Въпроса за храненето. Един Бог знае кой къде и на какво ниво се намира. Но, отказът от месо, е естествен при духовното развитие. Колкото по-осъзнат става човек, толкова разбира, че храненето с убити животни, е неестествено, нехуманно. Не може да вървиш по духовен път и да продължаваш да консумираш животни. Просто отказът от месо е естествено развитие на нещата. Когато му дойде времето, всеки духовно търсещ и развиващ се човек, се отказва от месото. Редактирано Юли 21, 2013 от Mel Rozy, Мария-София и FoxMulder 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Септември 6, 2013 Автор Доклад Share Добавено Септември 6, 2013 В момента, знаете, сме в преминаване в Новата Епоха.Определени сили не желаят това да се случи,защото те нямат място в нея.Част от борбата им за запазване на статуквото е отравянето на храната на хората,като се започне от флуора във водата,канцерогенните добавки,химията,гмо,ваксини,та се стигне до изобилието от натъпкано с хормони и антибиотици/анти-живота в превод/ месо и мляко.Това е материалната част.Енергийната е по-страшната - живот в ужас и клане ,защото животните имат душа и страдат,както може би знаете,а някои като китовете са почти равни по интелект на хората.Та всичко това води до калциране на епифизата,третото око,което е вратата към духовните светове,и е предвидено отваряне... .И не на последно място принципът на ненасилие и ценността на живота във Вселената.Еволюционното преминаване просто ще се случи,от всеки един от нас обаче зависи, дали ще има място в Новата Епоха.Ето за това става дума в тази тема.Част от процеса е отказът от хранене с месо и месни/млечни продукти,които са продукт на жестока експлоатация на животните,които са нашите по-малки братя.Пътят към Светлината на Словото преминава през ВЕГАНСТВО.Всеки сам решава,затова ни е даден Избора от ОТЕЦ на Светлините. FoxMulder 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Aumi Добавено Ноември 9, 2013 Доклад Share Добавено Ноември 9, 2013 Давате ли си сметка къде се намирате в Духовния път: Кандидат -Ученици ли сте ,Ученици, ли сте , минали ли сте някое посвещение или само сте привлечени от Духовността? И ако знаете или предполагате в кой етап на Духовния Път сте, към какво се стремите в близко бъдеще? Имате ли дълбок стремеж към освобождение от негативните лични качества, както и Стремеж към по-съвършено съществуване? .Два са основни въпроса,които окултния ученик има да разреши,ако иска да върви и напредва в Духовния Път и единият е Въпроса за храненето. Не точно храненето, а принципите на човека тръгнал по духовен Път, са свързани с храненето. По точно, храната на духовния човек, не трябва да бъде свързана с насилие или убийство на други същества. Или, всеки един духовен човек, трябва да спазва правилата или принципите на Ахимса. Rozy и aiia 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Февруари 11, 2014 Доклад Share Добавено Февруари 11, 2014 В библията още в точка 1 на гл. 1 - Битие (1: 29 -31) :,, Давам ви всяка семеносна трева , която е по лицето на цялата земя , и всяко дърво ,което има в себе си плод на семеносно дърво ; те ще ви бъдат за храна . А на всичките земни зверове , на всичките въздушни птици , и на всичко което пълзи по земята ,в което има живот , давам всяка зелена трева за храна ; и стана така . И Бог виде всичко , което създаде ; и ето , беше твърде добро. " В началото на космичния план всичко е вървяло добре . Ние сме живели в Рая . Мария-София 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Февруари 23, 2016 Автор Доклад Share Добавено Февруари 23, 2016 (edited) И тук ние стигаме до един въпрос, който може да бъде обяснен до пълно разбиране само в тази връзка - но разбира се от само себе си с това не искам да правя никаква агитация, а само да покажа истината - ние стигаме до въпроса за месоядството. Понеже тук имаме работа с физическото тяло, ние трябва да се спрем на описанието на същността на месоядството и на растителното хранене, на храненето въобще. Всичко това трябва да съставлява един епизод при разглеждане влиянието на антропософския живот върху телата на човека, което може да бъде охарактеризирано така, че го наречем допълване, регенериране на физическото тяло от вън чрез това, което той приема като външно вещество. Ние разбираме отношението на човека към хранителните средства тогава, когато обгърнем с поглед отношението на човека към останалите природни царства, първо към растителното царство. Растителното царство, като царство на живота, довежда неорганичните веществата, неживите вещества до определена организация. За да се развива живото растение, това предполага, че неживите вещества биват организирани нагоре, биват преработени нагоре до определена степен на организация, както в една жива лаборатория. Така че в растението ние имаме едно живо същество, което довежда неживите природни продукти до определена степенна организация. Но човекът е така организиран като физически организъм, че е в състояние да приеме организационния процес от там, до където го е довело растението и да го продължи по-нататък от тази точка, така че се ражда по-висшия човешки организъм, когато човекът организира по-нататък това, което растението е организирало до определена степен. Нещата се отнасят съвсем точно така, че тогава имаме в същност едно пълно продължение когато човекът откъсва една ябълка или един лист от дърво и го изяжда. Това е най-пълното продължение. Ако всички неща биха стояли така, че винаги би могло да бъде направено това, което най-много отговаря на природата, ние бихме могли да кажем: най-близко до природата би било, човекът просто да продължи организационния процес от там, където го е довело растението, т. е. да приема органите на растенията така, както се предлагат външно, и от там ги организира по-нататък в самия себе си. Това би било една права линия на организацията, която не би била никъде прекъсната: от неживото вещество до растението, до определена точка на организацията, и от тази точка до човешкия организъм. Нека вземем сега най-грубото положение: човекът яде животинска храна получена чрез убиването на животното. В животното ние имаме пред нас едно живо същество което също води по-нататък, по-далече отколкото растението процеса на организирането, води го до определена точка над растителната организация. Така щото можем да кажем за животното: то продължава по-нататък организационния процес на растението. Да предположим сега, че човекът яде нещо от животното. Тогава се получава по определен начин следното: човекът няма нужда сега да приложи като външна сила това, което би трябвало да приложи при растението. Ако той би трябвало да организира хранителните средства от там, където е спряло растението, той би трябвало да приложи определено количество сили. Тези сили остават сега неизползвани, когато той яде животно; защото животното е довело вече организацията на растението до определена по-висока точка; човекът трябва да започне сега едвам тук. Следователно можем да кажем: човекът не продължава организацията по-нататък от там, откъдето би могъл да я продължи, а оставя неизползваните сили, които се намират в него и продължава организацията по-късно; той оставя животното да поеме една част от работата, която той би трябвало да извърши, ако би ял растителна храна. Но доброто състояние на организма се състои в това, не да върши колкото е възможно по-малко, а да поставя в действие всичките си сили. Човекът прави с онези сили, които бяха развили органически дейности при консумиране на растения, когато яде животинска храна, той прави с тези сили онова, което би направил, когато би казал: аз се отказвам да използувам моята лява ръка, ще я завържа, така че тя да не може да бъде използвана. Така човекът обвързва вътрешните сили, когато яде животинска храна (разбира се не мляко и млечни продукти, а части от тялото на животно), сили които той иначе би поставил в действие, ако би ял растителна храна. Следователно той осъжда на бездействие определено количество сили. Обаче всичко, което е осъдено на бездействие по този начин в човешкия организъм, има като резултат това, че съответната организация, която иначе биха били действуващи, остават необработени, парализират се, втвърдяват се. Така щото човек убива една част от своя организъм или най-малко я парализира, когато яде животно. Тази част на неговия организъм, която човек втвърдява по този начин в себе си, той я носи тогава със себе си през живота като едно чуждо тяло. В нормалния живот той не чувствува това чуждо тяло. Обаче когато организмът става вътрешно така подвижен и неговите органически системи стават независими едни от други, както това става в антропософския живот, тогава и без това физическият организъм започва вече, както охарактеризирахме това, да се чувствува неприятно неудобно, при окултното развитие той започва да се чувствува още по-неприятно и по-неудобно, защото сега има в себе си едно чуждо тяло. Както казах, аз не искам да правя агитация, а само да покажа истината. И ние ще се запознаем още и с други действия на животинската храна; този път ще бъдем принудени да разглеждаме подробно тази глава. От там идва това, че напредъка във вътрешния антропософски живот създава постепенно един вид отвращение от животинската храна. Това не значи, че трябва да забраним на антропософите да ядат животинска храна, а здраво напредващият инстинктивен живот постепенно се защитава срещу животинската храна и не може да я понася вече; и това е също много по-добре отколкото ако човек стане вегетарианец изхождайки от някой абстрактен принцип. Най-добре е, когато Духовната Наука довежда човека до там, да изпитва един вид погнуса, отвращение от месната храна и няма стойност по отношение на това, което можем да на речем едно по-високо развитие, ако човек свикне да се въздържа от местната храна по друг начин. Така щото можем да кажем: животинската храна произвежда в човека нещо, което за физическото тяло е едно бреме и това бреме се чувствува. Този е окултен факт от една страна. Рудолф Щайнер,С.С.145 Редактирано Февруари 23, 2016 от Мария-София АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Февруари 23, 2016 Автор Доклад Share Добавено Февруари 23, 2016 (edited) Друго е положението при месната храна. Месната храна е взета от царството, което е специфично земно. Тя не е взета както млякото от непосредствения жизнен процес на човешкото или животинското същество, а е взета от онази част на животинското вещество, което е приготвено вече за животно. Тази местна храна обвързва човека специално към Земята, прави от него едно земно същество така, че можем да кажем: колкото повече човек се прониква с действията на месната храна, толкова повече той се отдалечава от силите, които биха му помогнали въобще да се освободи от земята Чрез месната храна той се свързва в преходния смисъл с планетата Земя. Докато млечната храна към едно преходно място на неговото развитие, чрез месната храна човек се осъжда на това, да направи пребиваването си на Земята нещо постоянно, да се приспособи напълно към това пребиваване на Земята. И решението човек да приема млечна храна означава: аз искам да остана на земята, да мога да изпълня моята мисия върху земята, но не искам да съществувам единствено за Земята. Волята за месна храна означава: на мене така ми допада земното съществувание, че аз се отказвам от всякакво небе и на драго сърце бих искал да се срасна с условията на земното съществувание. Растителната храна е такава, че тя раздвижва в организма онези сили, които довеждат човека в един вид космическа връзка, свързват го с цялата планетарна система. Това, което човекът има да върши, когато преработва в своя организъм растителната храна, възбужда сили, които се съдържат в цялата слънчева система, така щото човекът става в неговото физическо тяло един съучастник в силите на цялата слънчева система, следователно не се отчуждава от тях, не се откъсва от тях. Това е нещо, което душата, която се развива езотерично или антропософски, може действително да изживее постепенно, тя може да изпита, че в определено отношение с растителната храна приема в себе си не нещо свързващо я с тежестта на Земята, а нещо свойствено на Слънцето, т. е. на централното тяло на цялата планетарна система. Лекотата на организма, която той получава чрез растителната храна, го издига над земната тежест, прави възможно - бихме могли да кажем - в човешкия организъм да се развие постепенно една вътрешна способност за изживяване, която се превръща в едно вкусно усещане: като че действително този организъм вкусва с растенията по определен начин слънчевата светлина, която върши такава голяма работа в растенията. От това, което бе казано, можете да разберете, че именно при окултното, при езотеричното развитие има извънредно голямо значение, човек да не се обвързва така да се каже със Земята, да не се приковава към земната тежест чрез консумирането на месо, когато той може да се лиши от него при индивидуалните и наследствени условия; истинското решение може да бъде взето винаги според тези условия, според личните условия на отделния човек. Следователно ще означава едно действително улеснение на цялото развитие на човешкия живот, ако човек може да се въздържи от яденето на месо. Напротив започват вече определени вдъхващи опасения неща, когато човек иска да бъде фанатичен вегетарианец в смисъла, искайки да избегне всякакво мляко и всякакви млечни продукти. Именно при развитието на душата към духовното могат да се появят определени опасности, а именно поради това че, отказвайки се от консумирането на мляко и на млечни продукти, той лесно изпада в едно предпочитание да се стреми да избягва земния живот, като по този начин лесно изгубва нишките, които го свързват с човешката дейност на Земята. Ето защо трябва добре да се съблюдава, щото именно антропософски стремящият се човек да не се превърне в един фанатичен духовен мечтател създавайки едно такова състояние на своето физическо тяло, което го откъсва от всяко сродство със земно-човешкото. За да не се превърнем твърде много в чудаци, които се стремят към развитието на душата, за да не се отстраним от човешкото чувствуване, от човешката дейност на Земята, добре е като същества ходещи по Земята да създадем в себе си известна тежест чрез консумира нето на мляко и на млечни продукти. И може да бъде даже едно систематично трениране за един човек, който е в състояние не само да живее постоянно в духовните светове, отчуждавайки се чрез това от земния живот, за един такъв човек, който на ред с духовния стремеж има също да изпълнява задачи на Земята, може да бъде едно систематично трениране, когато той реши да бъде не само вегетарианец, а наред с това да консумира също мляко и млечни продукти. Чрез това той ще направи своя организъм, своето физическо тяло сродно със Земята, сродно с човечеството, обаче не ще го обвърже със земната тежест, какъвто е случаят с местната храна. Рудолф Щайнер, С. съч. 145 Редактирано Февруари 23, 2016 от Мария-София Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Rozy Добавено Юни 21, 2016 Доклад Share Добавено Юни 21, 2016 В 31.08.2010 г. at 18:55, Латина каза: Всички сме в духовния път. Вегетарианството само по себе си не е нито необходимо, нито достатъчно условие за напредък. Вегетарианството е едно от условията за духовен напредък. Донка 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Дао Добавено Април 18, 2017 Доклад Share Добавено Април 18, 2017 Първата по рода си статия за вътрешните аспекти на вегетарианството в България и вероятно най-добрата в световен мащаб. Психологически, философски и езотерични аспекти на вегетарианството Акация и Донка 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Орлин Баев Добавено Април 19, 2017 Доклад Share Добавено Април 19, 2017 Наистина добра статия. Едва ли е първа. Говорено е много. Но е добра. Благодаря! АлександърТ.А. 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Април 19, 2017 Доклад Share Добавено Април 19, 2017 Цитат Макар че всичко, за което говорим тук, звучи някак далечно и абстрактно, то е така само заради изричните разделения в темата на различни аспекти. Така индуктивно, сепариращо и селективно работи и съзнанието ни, но въпреки това животът е цялост и всичко в него е отношение. Разбирането на тази цялост и на естествения вид на отношенията в будизма и особено в дзен-будизма е наричан „внимание“. И наистина, вниманието ни към нещата определя и качеството на живота, който водим. Но не става въпрос за насочването на погледа ни към всяко едно отделно нещо, а за принципното внимание в нас, неограничено от психичните ни товари. Това състояние се определя и като медитация (от лат. – пребиваване в центъра), която не е само някакво упражнение Психологически, философски и езотерични аспекти на вегетарианството Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Дао Добавено Април 21, 2017 Доклад Share Добавено Април 21, 2017 В 19.04.2017 г. at 10:31, Орлин Баев каза: Наистина добра статия. Едва ли е първа. Говорено е много. Но е добра. Благодаря! Говорено е със сигурност. А това е статия. Първата по темата за езотеричните аспекти, като малко по-обхватно изследване, а не като "говорено е". Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
АлександърТ.А. Добавено Май 15, 2017 Доклад Share Добавено Май 15, 2017 (edited) вече показах , че статията ми хареса . Вегетарианството е добра стъпка .Стъпка изясняваща на всеки лично , значението на храненето .На отношението личност /Бог .Това са част от коментарите в следващия клип . Редактирано Май 15, 2017 от АлександърТ.А. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.