Guest Емил от Льонеберя Добавено Февруари 1, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 1, 2012 Божидаре, прочети си подписа във форума... може и да си прав! Мария-София и Ани 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
ivail Добавено Февруари 1, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 1, 2012 (edited) Както и такива, които нямат нищо общо с вегетарианството, но са духовни Това е самозаблуждение... Мисли...! ... и чети биографиите на Великите духовни учители, светите хора ... И няма такова нещо като вегетарианство, но има месоядство, защото по природа не сме месоядни. Мнозинството не е признак за Истинност и правота. Няма истинско духовно учение, в което в основите си да си затваря очите за месната храна. Казах Истината относно изречението, и не критикувам писалия го, а пък който го е ръчнало егото да се замисли защо. Целта ми не е всички да разбират днес какво пиша във форума, който трябва ще разбере. Вместо да изпиша 100 страници на темата, които по-мъдри хора са вече са ни учили, направете си опит: - вземете нож и си го опрете в гърлото - какво е чувството? - идете в някоя кланица и станете свидели - и те плачат, и те чувстват болка и крещят, и те искат да живеят точно като нас, и гледайте очите им, и ако не сте разбрали пак, вземете нож и си порежете пръста. Духовния подтик е съпричастие и съчувствие към живите души, нашите по-малки събратя - животните. Всички имаме вредни навици, но навик от който някой трябва да умре, за да се задоволи някаква страст е меко казано нечовешко - такъв навик пречи на духовното развитие на имащия го. Който не е видял как излиза живота от гърчещото се тяло на живо или във въображението си, значи не ползва разума си и трудно ще разбере думите ми. Редактирано Февруари 1, 2012 от ivail hakama, Мария-София и Ани 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Февруари 1, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 1, 2012 Божидаре, прочети си подписа във форума... може и да си прав! Аз не знам какво сте се хванали за това НЕядене на месо като за магическа пръчица?!?!?! То така ако ставаше...... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 Божидаре, прочети си подписа във форума... може и да си прав! Аз не знам какво сте се хванали за това НЕядене на месо като за магическа пръчица?!?!?! То така ако ставаше...... Да, не става така лесно. Прав си. Аз например имам проблем с рибата, сиренето, яйцата... Все пак, Божидаре, не успях да разбера някои от думите ти в поста, на който реагира Емил от Льонеберя: Всъщност, както казват и по мои наблюдения върху познати си мисля следното: - В началното духовно развитие може да е полезно НЕяденето на месо, за да се подобри "духовното развитие" - След време няма значение дали ще се яде месо и дори яденето на месо, когато се налафа е приемане на Боживта воля и светът такъв, какъвто е. - На следващия етап пак няма значение какво ще се яде, защото това, което идва като храна, идва привлечено от съшността на човека и въобще не й противоречи. Много често използваш думите "Божията воля"...? Всъщност достигнал ли си до това състояние да различаваш Божественото от човешкото? Какво означават "след време"? Правилно ли съм разбрала, че човек, който е минал началното духовно развитие, както си написал, може да си позволи свинско и винско, по волята свише? Между другото в православната църква след Великденските пости се препоръчва хапване на агнешко. Изобщо в еКзотеричното християнство, ограничението НЕядене на месо се отнася до съвсем тесен кръг последователи - монасите например. За останалите хора, следващи в духовния си път догмите на някоя от християнските религии, има определени дни на пост, който е насочен повече като средство за въздействие на душата, отколкото на тялото. Но си мисля, че за тръгналите по пътя на езотеричното християнство, вече има значение яденето на месо...? Розалина и Мария-София 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 (edited) ......Аз например имам проблем с рибата, сиренето, яйцата... ........ Но си мисля, че за тръгналите по пътя на езотеричното християнство, вече има значение яденето на месо...? Ами ето ти съвсем ясно илюстрира нещата. Имаш проблем с риба, сирене, яйца. Хем мислиш, че има значение, хем имаш прблем. Пораждаш агресия, насилие над себе си, едновременно с бунта, отхвърлянето. Колко светли чувства са породили тези противоречия в тебе?! Както сама цитираш Учителя: "Подчинение без любов, то е робство". И още от "Нови и стари неща": "Всяка мисъл, която размътва човека е пиянство. Всяко чувство, което размътва човека, то е пиянство...". Мисля, че ако се огледаме насам натам и се вижда как мисълта за НЕядене на месо лесно се превръща в "пиянство"........както е и "пиянство" желанието ми да напиша всичко това Редактирано Февруари 2, 2012 от БожидарЗим Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 (edited) ......Аз например имам проблем с рибата, сиренето, яйцата... ........ Но си мисля, че за тръгналите по пътя на езотеричното християнство, вече има значение яденето на месо...? Ами ето ти съвсем ясно илюстрира нещата. Имаш проблем с риба, сирене, яйца. Хем мислиш, че има значение, хем имаш прблем. Пораждаш агресия, насилие над себе си, едновременно с бунта, отхвърлянето. Колко светли чувства са породили тези противоречия в тебе?! Както сама цитираш Учителя: "Подчинение без любов, то е робство". И още от "Нови и стари неща": "Всяка мисъл, която размътва човека е пиянство. Всяко чувство, което размътва човека, то е пиянство...". Мисля, че ако се огледаме насам натам и се вижда как мисълта за НЕядене на месо лесно се превръща в "пиянство"........както е и "пиянство" желанието ми да напиша всичко това Божидаре, къде в моя пост видя всичко това?!? Плюс агресия, насилие... Може би си се хванал на думата "проблем", която използвах. Но това за мен съвсем не е противоречие, което да ме докара до всичко друго описано от теб. С какво право си позволяваш да категоризираш хората? И цитатът за който споменаваш, и си болдвал, не виждам да съм го използвала. Може да е било другаде, по друг повод...? В този пост честно си признавам, че понякога (много рядко) употребявам тези храни. Никъде не размахвам пръст срещу яденето или не яденето на месо. За сметка на това на мен ми се размахва пръст и ми се говори назидателно за липсата на светли чувства поради някакво имагинерно противоречие!?! Всъщност питах за съвсем друго нещо. И друго се опитах да споделя с вас - за разликата между екзотеричното и езотеричното християнство и отношението им към вегетарианството. Но май не ме разбрахте? Както и да е ... Редактирано Февруари 2, 2012 от Ани Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 Наивно е да си мислим, че една промяна може да дойде без усилия. Често това е свързано с трудности и дискомфорт. И тук все още говоря за правилно насочените усилия от страна на човека. А наред с тях, човек често прави усилия, които са в погрешна посока – такива свързани с потискането на дадено желание, опит да ги избегне, притеснения, страхове и др. Да, последните често водят до нежелани психични проблеми и следва да се избягват. Но не бива наред с тях да избягваме и тези усилия, които са необходими (ако разбира се сме решили да осъществим промяната). Изключително важна е мисловната и емоционална нагласа. Важно е и да разграничим волята от желанията. Що се отнася до вегетариансвото, при мен отказа от месо не изискваше усилия, просто защото от месото ми се повдига, дори при близостта му. Това най-вероятно означава, че съм се справил с проблема в миналото. Спирането на алкохола също не ми беше проблем. Като по-млад пиех в компания и по дискотеки, но по-скоро заради модата. Иначе самото пиене никога не ми е доставяло някакво удоволствие. Цигарите ги спрях по-трудно, а провокации не липсваха още дълго след това (сънища в които пуша, приятели подканящи ме да запаля). Няма как един навик, чиито корени са дълбоко в човека, и идва от миналото ни, да бъде лесно изкоренен. Тези навици, които са от този живот или които поддържаме не толкова поради нещо друга, а защото така е модерно, се преодоляват сравнително лесно. Яденето на месо обаче обикновено не е от тях. Самата материя изграждаща организма при различните хора е твърде различна. Тя се различава не само между вегетарианците и месоядците, но дори и според това в кой човек какви мисли преобладават. Ясно е, че в много случаи, когато един човек консумирал месо реши да премине към вегетарианство, самият му организъм ще се разбунтува, наред с психическото напрежение, което ще предизвика промяната. Тук е възможно да се разреди напрежението като промяната се осъществи на етапи. Примерно първо се спре свинското, агнешко и телешко твърдо месо, а се консумира пилешко, риба, кайма, колбаси, после след година, две или три да се спре примерно пилешкото и т.н. B__, Лъчезарна и Мария-София 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 (edited) Ани, не виждам Божидар да размахва пръст или да те назидава някак. Вярно, малко е преувеличил нещата, но единствено с цел да се забележи това, че щом човек трудно се отказва от нещо - примерно от риба, а същевременно е убеден, че е лошо да отнема живота на рибата, за да се нахрани, това въвежда човека в смут и противоречие сам със себе си и НЕ допринася за неговото духовно израстване. Колкото до другото - ivail, аз ти зададох един въпрос, не искаш да отговориш, или не си го видял? Ако не искаш, не настоявам. Аз също съм вегетарианка. И какво от това? Това само по себе си не ме прави по-духовна (каквото и да влагате в това понятие). Това за егото какво беше и към кого беше насочено - към мен ли, към jul ли, не разбрах, но и няма значение Само да попитам откъде си сигурен, че казваш истината и то с главно И? Аз не знам, дали казвам истината. Казвам това, което ми се струва вярно на мен към настоящия момент. И си позволявам да се съмнявам в казаното от някой друг, ако намирам противоречие с нещо, което е реален факт за мен в моя живот. Защото подобно на jul имам много близък човек, който не е вегетарианец, който по собствените му думи е атеист и същевременно е един безкрайно толерантен, разбиращ, прощаваш, добронамерен, правдив, състрадателен и т.н. човек. Аз ще му дишам праха още няколко живота сигурно. Много вегетарианци и сами наричащи себе си духовни хора - също. Нещо повече - познавах човек, който беше мноооого напред с материала, откъдето и да го погледнеш, и също не беше вегетарианец. На мой въпрос - защо? Каза - А, да, вегетарианството ... важно е, но сега вече няма значение. Не можах да разбера добре. Но все повече се убеждавам в това, което пише Божидар. Вегетарианството е важно по някое време. Ние буквално започваме да изпитваме необходимост от него. Предполагам именно когато започваме да развиваме състрадателността. След това ... след това вече няма съществено значение какво точно яде човек. По-скоро колкото по-напред в развитието е човек, то той яде по-малко, не е претенциозен какво точно, (и за да избегна въпроси и коментари в друг аспект, да спомена, че такъв човек успява да трансформира и неутрализира всички там вредности, енергии и т.н. в храната), главното не е зависим от определени храни, напитки, вещества ... Например аз си бях вегетарианка, но до преди 2-3 години направо си бях зависима от шоколад. Как ви се струва това, дали съм много напреднала, щом е така? Ами не, разбира се. Сега вече не бих го определила като зависимост, макар че продължавам да си хапвам шоколад (особено черен). Ама и не съм се отказвала насила - в смисъл да ми се яде, пък да си направя специален план-програма как да се откажа и да го спазва стриктно. Не, просто продължих да правя други неща, насочени според съвременните термини предимно в психологичен план и ... след известно време с изненада установих, че не посягам често към шкафчето. Знам, че нещата могат да се повлияват по два начина: отгоре-надолу и отдолу-нагоре. И може би за различните хора е различно, кое въздействие е желателно да преобладава. Но по принцип по-силно и действащо е влиянието отгоре-надолу. А да се накараме да бъдем вегетарианци, без да ни идва отвътре е точно повлияване отдолу-нагоре, желание да се подтикнем да бъдем по-духовни, използвайки съзнателни (но малко или много насилствени) промени на физическо ниво. И пак казвам - тъкмо видях поста на Станимир - за някои хора това може да е подходящо влияние и по принцип не съм против малко да си стегнем юздите съвсем съзнателно, но нека е малко Защото хората отдавна са го казали - Насила хубост не става! П.П. A, и да добавя нещо, свързано с екзотеричното християнство - при него е така, ядене на месо и пости през определени периоди, защото догмите са отпреди 2000 години и не са се променяли. Тогава хората са били болшинството си на етап, на който яденето на месо е било необходимост. А периодите на неядене са спомагали да ги настройват малко към духовната сфера - ролята на постите - за няколко важни и характерни за Земята дати/периоди със специфично енергийно влияние. Докато сега вече се раждат все повече хора, които по рождение са вегетарианци Редактирано Февруари 2, 2012 от Диана Илиева jul 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 Ани, не виждам Божидар да размахва пръст или да те назидава някак. Вярно, малко е преувеличил нещата, но единствено с цел да се забележи това, че щом човек трудно се отказва от нещо - примерно от риба, а същевременно е убеден, че е лошо да отнема живота на рибата, за да се нахрани, това въвежда човека в смут и противоречие сам със себе си и НЕ допринася за неговото духовно израстване. В предишния си пост зададох много по-съществени въпроси. Акцентът съвсем не беше върху думите, че имам проблем с яденето на риба или сирене. За мен това не е нерешимо противоречие, че да се драматизира толкова от Божидар. Може би направих грешка изобщо участвайки в тази тема. Спрете с тези анализи които правите на хората в нета, без дори да сти ги виждали и на снимка дори. Ако имах някакъв смут и противоречие със себе си, щях да го кажа в прав текст и нямаше да пиша тук, а в други теми... Между другото Христос храни с риба народа. Явно никой не е прочел внимателно какво съм написала: Божидаре, прочети си подписа във форума... може и да си прав! Аз не знам какво сте се хванали за това НЕядене на месо като за магическа пръчица?!?!?! То така ако ставаше...... Да, не става така лесно. Прав си. Аз например имам проблем с рибата, сиренето, яйцата... Все пак, Божидаре, не успях да разбера някои от думите ти в поста, на който реагира Емил от Льонеберя: Всъщност, както казват и по мои наблюдения върху познати си мисля следното: - В началното духовно развитие може да е полезно НЕяденето на месо, за да се подобри "духовното развитие" - След време няма значение дали ще се яде месо и дори яденето на месо, когато се налафа е приемане на Боживта воля и светът такъв, какъвто е. - На следващия етап пак няма значение какво ще се яде, защото това, което идва като храна, идва привлечено от съшността на човека и въобще не й противоречи. Много често използваш думите "Божията воля"...? Всъщност достигнал ли си до това състояние да различаваш Божественото от човешкото? Какво означават "след време"? Правилно ли съм разбрала, че човек, който е минал началното духовно развитие, както си написал, може да си позволи свинско и винско, по волята свише? Между другото в православната църква след Великденските пости се препоръчва хапване на агнешко. Изобщо в еКзотеричното християнство, ограничението НЕядене на месо се отнася до съвсем тесен кръг последователи - монасите например. За останалите хора, следващи в духовния си път догмите на някоя от християнските религии, има определени дни на пост, който е насочен повече като средство за въздействие на душата, отколкото на тялото. Но си мисля, че за тръгналите по пътя на езотеричното християнство, вече има значение яденето на месо...? Съществените въпроси тук са в червено. Интересно ми е и отношението на обикновените религии към вегетарианството и разликата с езотеричното християнство. Другото е просто едно споделяне, което съвсем не води до извди от рода: "Имаш проблем с риба, сирене, яйца. Хем мислиш, че има значение, хем имаш прблем. Пораждаш агресия, насилие над себе си, едновременно с бунта, отхвърлянето. Колко светли чувства са породили тези противоречия в тебе?!" Това си е чисто фентъзи. От "проблем" до "противоречие", свързано с агресия, насилие, липса на светли чувства има огромна разлика. Освен това запитах къде съм давала цитатът, за който Божидар говори в поста си? Мария-София 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
B__ Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 (edited) .....За мен това не е нерешимо противоречие, че да се драматизира толкова от Божидар. .... Христос храни с риба народа. ...... Е, аз шеговито казах, че моят пост е израз също на "пиянство". Това не е драматизация, а шеговито изложение. Но ми е интересно след като Христос храни с риба народа, то защо имаш противоречия с рибата А ето го и за цитата, който казвам, че си цитирала. От сутринта е пуснат в темата за Мислите: Мисъл за деня - 02.02.2012 Казвам: Всичко онова, което ние правим, трябва да бъде разумно. Аз не искам нещата да бъдат еднообразни, понеже в еднообразието е грехът. В еднообразието престъпленията са неизбежни. В разнообразието има една вътрешна свобода. Свободни сте, когато всичко е подчинено на Божественото. Подчинение без любов, то е робство. Подчинение с любов, това е свобода. Съвършенство във възприемането и даването .... Редактирано Февруари 2, 2012 от БожидарЗим Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Ани Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 О.к. Приемам, че е шеговито, но като си захапал тази риба и противоречията ми с нея и край! Също като в един скеч на Мирча Кришан за краставицата. Отказвам се от въпросите в червено. Но мисля да изясня най-после въпроса с Мисълта за деня - тези мисли се взимат за съответния ден от книгата "Мисли за всеки ден 2011 - 2012 г." Не се подбират от човекът, който ги пуска. Илен 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Емил от Льонеберя Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 Божията Воля надали би ни заставила да си вземем къща с двор, да си намерим от нейде стари керемиди, които да натрошим на сол и да застелим двора с трошена керемида, че да си направим пилчарник... да ходим да копаме 6 декара царевица и после да ни боли кръста, щото да има какво да яде Минчо. ... Досега не се е случило по Волята Божия от нейде да литне някоя наденичка и да каже - Божията Любов носи изобилния и пълен живот - и да се самонареже на парченца, да се самонамаже с горчица и бавно да започне да влиза през отворената ми уста. ... Вие ако знаете за такива случаи, това е друг въпрос. Аз не знам. Мария-София и jul 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Февруари 2, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 2, 2012 (edited) Ани, въпросите са ти интересни и важни и аз се опитах да отговоря донякъде - без първия, де. Божидар сам да си каже дали различава Божията воля от човешката. Мога да кажа само за себе си - не, не мога или само в редки случаи и то обикновено си давам сметка едва след това. А иначе аз не бих поставила въпроса така - дали след някакъв напредък човек може да си позволи свинско и винско и дали това било по волята свише. Ами той човекът, ако е напреднал, няма да му се иска нито свинско, нито винско. Това няма да е за него вкусната хапка и глътка, че да ги иска и да се чуди дали да си ги позволи. Ако обаче отиде някъде и му сервират точно това, няма да му е вкусно, но няма да има проблем да хапне и пийне малко. Волята свише не знам какво мисли и казва, но моите наблюдения сочат това. Мога да дам един пример, който едва ли е показателен, но все пак По неизвестни за мен причини, аз нямам афинитет към цигарите. Опитвала съм се упорито да пропуша по време на следването покрай компании и т.н. - е, не и не. Преди няколко години бях с много изострени сетива: вкусови, обонятелни, осезателни, всякакви. Преди това не ми е бил толкова неприятен цигарения дим. Обаче тогава стана ужас - ако само един човек запали цигара в близост до мен, кихах, кашлях, задавях се, задушавах се ... А сега установявам, че пак ми е неприятно, но спокойно мога да понеса цигарен дим и дори да изхабя една цигара, ако много се налага Редактирано Февруари 2, 2012 от Диана Илиева Ани 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Февруари 3, 2012 Автор Доклад Share Добавено Февруари 3, 2012 Господа, Хората вече започнаха да се хранят със Светлина и да поемат Енергия от Вселената,което показва,че са направили в голяма степен тялото от светлина,но това няма как да стане без първо да са били веге. Част от задачите на окултния Ученик е да не бъде зависим от нищо в материята,включително и храната. Учителя е казал,че ще дойде време,по една шепа жито на седмица ще ядете.Сега не ми се търси беседата,но мисля в МОК. Креми (късметче) 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Станимир Добавено Февруари 3, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 3, 2012 (edited) А иначе аз не бих поставила въпроса така - дали след някакъв напредък човек може да си позволи свинско и винско и дали това било по волята свише. ... Вероятно би могъл по изключение. На мен с месото ще ми е трудно, а с алкохола определено не искам (дори и глътка вино за новогодишната наздравица), но пък ми се е случвало примерно с кафето. От 2-3 години не пия кафе. Преди това пиех задължително сутрин и следобед. Сега сутрин пия мляко с мед, а следобед нищо. Но ето, преди няколко дена, бях на гости и приех предложението за кафе, просто защото ми беше ясно, че друга напитка не може да ми бъде предложена. И преди това още на 3-4 пъти ми се е налагало да пия кафе без да го желая особено. Общо взето проблем за мен няма. С месото не мога да го направя, защото просто няма да издържа да го преглътна. Виното или друг алкохол също не биха били проблем ако ми се наложи да употребя, но поради вредата от алкохола бих го направил само в изключително краен случай, а такъв още съм нямал. Иначе ако говорим за духовно развитите адепти, то те могат да погълнат и чаша с отрова и да неутрализират последиците. Това не означава обаче, че ще го направят без сериозна причина. Нека не бъркаме изключителните случаи с това, което адептите обичайно консумират. П.П. Отговорих на този пост, защото не ми се търсеше поста на Божидар, където първоначално беше поставен въпросът. Но отговорът тъй или иначе е валиден и за него. Редактирано Февруари 3, 2012 от Станимир Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
ivail Добавено Февруари 15, 2012 Доклад Share Добавено Февруари 15, 2012 (edited) 1. Като Исус преминаваше през едно село видя тълпа от безделници, и те измъчваха една котка, която бяха намерили и срамно се отнасяха с нея. И Исус им заповяда да се въздържат и започва да разисква с тях, но те не възприеха нито една от неговите думи, и Го ругаеха. 2. Тогава той направи камшик с възли и ги изпъди, говорейки: Тази земя, която Родителя ми сътвори, за радост и веселие, вие я превръщате в най-долния ад с вашите дела на насилие и жестокост; и те побегнаха от Него. 3. Но един по-подъл от останалите се върна и му се закани. Исус простря ръката си към него, и изсъхна ръката на младия мъж, и голям страх обзе всички, и един от тях каза, Той е магьосник. 4. И на следващия ден майката младия човек дойде при Исус, молейки се, той да се излекува изсъхналата ръка на сина й. И Исус почна да ги поучава за закона на Любовта и Единството на целия живот в Божието семейство. И той каза също, както правите вие в този живот на вашите приятели животните, така ще ви бъде направено в следващия живот. Младия мъж се разкая и повярва, и Исус вдигна ръката си към него, и изсъхналата ръка стана отново жива. Това е мой превод от английски на част от апокрифно евангелие, чийто арамейски оригинал е донесен от Тибет преди 130 години, и сега се пази във Ватикана. Написано от св.ап. Иоан около 70г. в Рим, докато е бил затворник. След одобрението на текста от другите Апостоли, препис е занесен в Тибет в пълна тайна. Редактирано Февруари 15, 2012 от ivail Inseparabile и Мария-София 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Февруари 16, 2012 Автор Доклад Share Добавено Февруари 16, 2012 От Мисъл за деня от Учителя: "Сега да минем към основното, към яденето. Ние имаме вече онзи велик закон на истинското ядене. Истинското ядене седи в човешките мисли. Когато храната, която ядеш, събужда в тебе хубави мисли, тя е истинска храна. Ако тази храна не събужда хубави мисли в тебе, откажи се от нея. Правило, което прилагам към себе си: когато една храна не събужда в мене хубави мисли, оставям я настрана. Дето спазвам това правило, няма изключение в него. Всяка храна, която ядеш, ако събужда в тебе хубави мисли и чувства, тя е здравословна храна. Тази храна лекува човека. Индуските учени хора, които знаели това, всичките посветени най-първо започват с храната, водата, въздуха, светлината. В школите туй го държат като една непроницаема тайна и всичките свои ученици го учат там. Който може да го научи, той излиза учен, като един адепт. А който наполовина го научи, той минава за факир. Отвънка дава забавление на хората." АлександърТ.А. и Донка 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Март 6, 2012 Автор Доклад Share Добавено Март 6, 2012 Ники_, Валентин Петров и Иво 3 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Валентин Петров Добавено Март 7, 2012 Доклад Share Добавено Март 7, 2012 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Mel Добавено Март 11, 2012 Доклад Share Добавено Март 11, 2012 За съжаление почти всички плодови сокове продавани в магазините съдържат глюкозо-фруктозен сироп или захар, а те също са вредни (първото е вредно дори и в по-малки количества). По темата: Съвсем естествено, когато човек живее в семейство, където се консумира месо от останалите членове, преминаването към вегетарианска храна е доста по-трудно. Останалите членове най-вероятно ще задават прекалено много въпроси от типа „не искаш ли пържола?“, „защо не искаш?“ и др. или в по-лошия вариант да започнат да убеждават колко погрешно е това, което сме решили. Това ще отнеме голяма част от силите ни (главно психически) и вероятно ще наруши вътрешното ни равновесие, така необходимо ни във всеки момент на преход. Вместо да се откъснем от мисълта за месото, разговора с близките за това, как сме решили да не консумираме повече месо, ще ни свързва с нея. Много вероятно е да се появят разсърдени, които да отправят обвинения от типа „аз съм положил толкова труд да сготвя, а ти не желаеш да ядеш“. В такива ситуации подходите могат да бъдат различни и изборът си зависи от характера на съответните хора и взаимоотношенията помежду им. Може да кажем на близките си, че временно сме на диета, изключваща месото или пък да се заяви твърдо, че сме решили поне временно да не ядем месо (в случай, че сме сигурни, че няма да последват множество въпроси и убеждавания). Може да се съобщи на близките, че сме решили да не консумираме месо завинаги, но това не го препоръчвам по ред причини. Ако семейството е в известна степен религиозно (и християнско) може да се използват някои от църковните пости. Важно е да убедим себе си (със самовнушение), че всички месни продукти, които харесваме, имат също толкова вкусна и далеч по-полезна алтернатива с която можем да ги заменим. От личен опит знам, че в началото наличието на определени продукти в хладилника може доста да изкуши човека и по силата на навика той да реши, че може да направи компромис. Добре е предварително да сме планирали какво ще ядем и да се придържаме към решението си. Можем да изберем час за хранене, когато другите още не са седнали на масата или са на аперитива, или пък са приключили с храненето. Това разбира се не е приложимо винаги и във всички семейства, но където е приложимо е за предпочитане. Божидар спомена с право, че когато се случи въпреки желанието си да консумираме месо, да не го приемаме прекалено навътре, като провал, а просто възможно най-бързо да се съберем отново и да започнем отначало. Всъщност това няма да е започване отначало. Важно е да се освободим от мисълта за неуспех, за безсилие. При повечето хора такива моменти на слабост са неизбежни, а природата на желанието е такава, че дори и в миг приспиване на вниманието от наша страна, то може да нарасне като цунами. Трябва да се научим да възприемаме себе си, като нежелаещи да ядем месо. И това ще е истината, защото желанието за консумация на месо е навик, а не желание на истинската, духовна природа на човека. Навикът е нещо възпитано, а не изначално присъщо. Трябва да си повтаряме, че не ние желаем да консумираме месо, а това желание е външно за нас. Прекалената емоционалност е пречка в това отношение. Както споменах вътрешното равновесие е изключително важно. Това, че в опитите си да се освободим от навика срещаме съпротивление е нормално и не бива да е причина за допълнителни тревоги. Сега някои може да запитат: няма ли само да потиснем желанието за консумация на месо, както например при секса? Всъщност потискане имаме, когато нямаме алтернатива към която да насочим енергията си. Така енергията остава ненасочена. Тук насочваме мисълта си към здравословното хранене. Ние заместваме един начин на хранене с друг. Това е важно да се осъзнае: ние не се отказваме от консумацията на месо, ние го заместваме с друга, по-добра алтернатива. Така няма отричане. Самовнушението помага много. Дори бих казал, че то е изключително важно. Не трябва обаче да подхождаме от ъгъла: аз няма да ям месо, защото то е свързано с убийство на животните или защото е вредно. Правилното отношение е: аз няма да ям месо, защото нямам необходимост от него. Последното не изключва загрижеността за животните и за здравето ни, но просто пряко се отнася до нашата психика, до реалния наш навик, а не до умствено-емоционалните построения свързани с ненавреждането и здравословния живот (които пак повтарям, в никакъв случай не отричам). Трябва често да си припомняме, че неконсумирането на месо не ни оставя без алтернатива. Добре е също така предварително да се подготвим, в случай че желанието в нас нарасне силно, просто да поспрем за миг, да извършим няколко дълбоки вдишвания и издишвания, като успокоим мисълта си и е насочим към самото дишане, и желанието не след дълго ще отмине. Разбира се могат да бъдат използвани и други методи за контрол на ума и емоциите. Можем да погледнем на нещата и от позицията, че след като се нахраним, желанието за консумация на месо отминава, т.е. то е нещо временно, но което е по-важно, не е нужно да се нахраним с месна храна за да отмине желанието за консумация на месо. Ако се нахраним с растителна храна, това желание също ще отмине. Оставих незасегнат един съществен въпрос: с какви храни точно е най-добре да се започне и продължи прехода от месна към растителна храна. За съжаление не съм достатъчно компетентен по въпроса и ще оставя това на някой друг. Самовнушението помага много. Дори бих казал, че то е изключително важно. Не трябва обаче да подхождаме от ъгъла: аз няма да ям месо, защото то е свързано с убийство на животните или защото е вредно. Правилното отношение е: аз няма да ям месо, защото нямам необходимост от него. Последното не изключва загрижеността за животните и за здравето ни, но просто пряко се отнася до нашата психика, до реалния наш навик, а не до умствено-емоционалните построения свързани с ненавреждането и здравословния живот (които пак повтарям, в никакъв случай не отричам). Зависи ,защо човек решава да не яде месо-дали от някаква модна мания,или именно от това да не вреди по никакъв начин на друго същество с душа. Неяденето на месо трябва да бъде свързано предимно с идеята за ненавреждане на другите одушевени същества,и да бъде свързано именно с отричане на убийството на животни и тяхната консумация. Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Юни 1, 2012 Автор Доклад Share Добавено Юни 1, 2012 Inseparabile 1 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Емил от Льонеберя Добавено Юни 1, 2012 Доклад Share Добавено Юни 1, 2012 Възможно ли е да има някои грешки в хранителната пирамида на вегана? Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Мария-София Добавено Юни 2, 2012 Автор Доклад Share Добавено Юни 2, 2012 Ти виждаш ли такива?Аз не долюбвам соята,въпреки ,че ползвам соево мляко с ванилия,както и фастъците- растат в земята и имат само мазнина... Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Guest Емил от Льонеберя Добавено Юни 2, 2012 Доклад Share Добавено Юни 2, 2012 Да, това е грешката - няма нужда от "млечни заместители", тъй като няма нужда от мляко. Като цяло информацията е вярна, но е прекомерно опростена - и човек може да остане с грешно впечатление. Например - да хапва повечко ориз и макарони, понеже са сложени в група в по-долната част на пирамидата. Или да се тъпче с фъстъчено масло, което вярно е недоразумение на цивилизацията - поради повечето неща, които то съдържа - бях гледал етикети със съдържание - това са главно фъстъци, маргарин /някъде повече, другаде по-малко, при трети не се добавя/, подсладител /отново може да липсва, но може и да не липсва/ и тн. А и фъстъчените мазнини са главно наситени - общо взето много по-добре е да хапнем няколко маслинки, отколкото да набиваме фъстъци. Върхът на пирамидата е с мазнини - интересно ми е защо са ги ограничили толкова - по-скоро сладките неща трябва да са ограничен, но мазнините трябва да се консумират - само помислете, че клетъчната мембрана на всяка клетка е изградена от мазнини. За есенциалните мазнини няма да пиша. А също и се знае, че не се дебелее от консумирането на мазнини, дори се отслабва, понеже се "настройва" метаболизма. Mindfield и jul 2 Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Диана Илиева Добавено Юни 3, 2012 Доклад Share Добавено Юни 3, 2012 Аз, в чисто психологичен план, се чувствам по-комфортно, когато ям кисело мляко, отколкото кълнове. И имам прекрасна поносимост (да не кажа афинитет) към киселото мляко, което може да се дължи на каракачанските ми корени Цитирай Линк към коментар Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.