Истинската добродетел УС
Под пост и молитва в буквален смисъл се разбира работа в духовния свят. Значи трябва да работиш. Защото постът, въздържане от една работа, значи да постиш, да се въздържаш от един вид работа, например да ядеш и пиеш, а да вършиш друга. Даже и онези, които постят, след като са постили 24 часа или два деня, те почват да мислят, че ако повече се въздържат от ядене, ще им стане лошо или може да отслабнат. Има едно вътрешно неразбиране на поста и молитвата. Ние мислим, че ако само физически изкажем няколко думи, това е молитва. Не, това не е молитва. Ако сърцето на човека не участва и ако неговият ум и дух не участват в молитвата, тази работа не може да има никакъв резултат. Някой път може да се каже, че молитвата не е послушана, значи резултат няма. Просиш нещо, но нищо не става. Та казвам, хората вървят по един път на завършените резултати. Те очакват като кажат една молитва и да бъдат послушани. Като прочетат "Отче наш" и кажат "Да бъде Волята Твоя, да бъде Царството Твое", така ли става в действителност? Хиляди християни се молят. От две хиляди години тази молитва е произнасяна, но Царството Божие още не е дошло на земята. На земята е дошло, но в сърцата на хората още не е дошло. Ние искаме Царството Божие да дойде отвън, а то трябва да дойде в сърцата на хората.
Разсъжденията на съвременните християни мязат на онези от една американска секта. В Америка има една секта, която отрича съществуването на болестите, казват: Нищо не съществува. Счупил си някой крака, казват му: Нищо няма. Ти само предполагаш, че си болен. Боли те глава, няма нищо. Тръгнал един американец да направи една екскурзия със своята възлюблена, става по пътя една катастрофа, счупва му се крака на няколко места и най-после викат един от тези лекари, които казват, че болести няма. И той почнал да го лекува, казва му: Сега ще предполагаш, че кракът ти не е счупен, той ще се намести. Цял месец го лекува по този начин и кракът на този болен оздравял. Сега - казва лекарят - ще платиш дето те лекувах! - Сега пък ти ще си въобразяваш, че ти давам десет хиляди долара: първия ден десет хиляди долара, на втория ден още толкова и т.н. Казвам: Каквото се провикнало, такова отговорило. - Ама ти трябва да плащаш! - Ти мене ме караш да мисля и аз оздравях, сега и ти ще мислиш като мене, че имаш парите, и ще ги имаш. - Но тава не е реално. Тази теория е права. Краката - и без разтривки могат да се наместят в тях счупените кости. Могат да се наместят, но кракът на този човек е счупен. Това не значи, че материя не съществува. Този счупен крак може да се поправи. Има начини за това. То е едно просто нещо за този, който разбира законите на материята. Като дойде при счупения крак, той може да го намести. Той ще внесе в него онази магическа сила и както железните стърготини се привличат от магнита, така и тези частици могат да се привлекат, и кракът ще се преустрои.
Първото нещо е да чувствате, че живеете в Бога. Живееш ти при един богат човек, но трябва да плащаш наем. Като дойде края на месеца той казва: Ти трябва да платиш. Ти живееш там, но този човек не те обича, ти живееш като един наемник. Ако живееш на друго място, пак при един богат човек, но който те обича, той ще ти каже: Нищо няма да плащаш. Той ти услужва, не те безпокои. Питам тогава аз, каква е разликата между първото живеене и между второто? Ти можеш да живееш при Бога, но ще си плащаш данъка. А може да живееш в Божия дом и нищо да не плащаш. Нали всички в Бога живеете? Тогава защо едни сте щастливи, а други сте нещастни? И най-нещастните са най-непокорните. Има нещо криво в тях.Сега за умни хора считам ония, които живеят при всички нещастия и несгоди, които могат да ги споходят на земята, и са благодарни. Те са благодарни, разбират Божиите пътища. Като влезе при Бога, той най-напред започва с процеса на чистенето. Страданията са процес на чистене. Човек като страда се намира в първата фаза на чистене. Много страдаш, значи чистиш се. Христос носеше греховете на хората и трябваше да пострада, защото в тях имаше голяма нечистотия, която трябваше да се изчисти, да се изпере. Той трябваше да ги изпере. Като общо правило ще имате: Страданията на земята са признак на нещо, което трябва да се изправи. Дали тия страдания са ваши или на другите хора, това е безразлично.
Питам: Ако човек е пълен с Божествената Любов, в света може ли той да бъде сиромах? Може ли силният човек да бъде изнасилван от слабите? Не може. Той ще бъде господар на положението. Често някои ви говорят за Любовта. Казват: Аз обичам всички, но мене никой не ме обича. Щом тебе никой не те обича, ти си слаб човек. Как няма да ме обича и онзи човек, когото аз съм извадил от водата и го избавям? Или как няма да ме обича онзи човек, когото аз излекувах или на когото аз правя добро? Това е невъзможно! Такова състояние в природата не съществува. Щом хората не те обичат, ти добро никому не правиш. Може да има някой, който да не те обича, това е допустимо, но всички да не те обичат? Тази мисъл в ума ви вече ви спира да разбирате Волята Божия. Силният човек никой не може да го изнасилва. И любещият човек никой не може да го оскърби. Не че няма да го оскърбяват, но другояче казано: Океанът не може да се размъти. Необятната светлина никой не може да препречи. Твоето око може да се затули, на това малко око може да се тури едно малко капаче, но онзи голям Божествен прозорец, който изпраща светлина, може ли да се затули? Невъзможно.
Има една близка страна до живота ви, не сте работили и не работите над себе си. Аз ви наблюдавам и забелязвам какъв метод за работа използвате. Вие сте взели един лотариен билет и само гледате кога ще се тегли лотарията. На работа не ходите, целия ден четете, следите вестниците, лотарията и казвате: Кой ще ходи на работа? Но тегли се една лотария, не печелите нищо и казвате: Отидоха парите! Вземате втори билет. Аз зная хора, които от десет години наред вземат билети, и при мене са идвали такива малджии1 на лотарийните билети. И какви ли не примамки са правили. Преди 10-15 години идва един от тях при мене и казва: Искам да взема един лотариен билет. Досега съм вземал много, но нищо не съм спечелил. Ти си учен човек, искам да ми кажеш какъв номер да взема, че да спечеля. Ако спечеля сто хиляди лева, на Братството ще дам 50 хиляди лева. Казвам му: Защо ще ти кажа кой билет да вземеш, че ти да спечелиш? Ако е въпрос да печеля, аз ще взема билета. А ти искаш с чужда помощ да правиш добро и после да кажеш, че си помагал на Братството. Аз мога да ти кажа как можеш да направиш едно добро. Ще ти кажа да вземеш мотиката и ще ти покажа как да копаеш. Така ще спечелиш повече пари, отколкото с лотариен билет. Тука преди 20 години беше дохождал при мене един човек, който цели 20 години се е занимавал с малджилък2, търсил все скрито съкровище. Мисля, че този човек беше някъде от Новозагорско. Той казваше: Изкопал съм един хендек3, един километър дълъг, цял баир, все пари да търся. Казвам: Не си ли намерил? - Намерил съм много малко, не зная, но голямо съкровище има там. Искам да ми покажеш где е. - Ти го знаеш, пък искаш аз да ти го кажа. Е, как седи тази работа? И той започна да ми разправя. Цели 20 години вече как се моля на Господа, толкова години копая, но е малко. Една вечер се явява при мене турски ходжа и ми казва: Молитвата ти се чу. Ела с мене, аз ще ти кажа де има заровено голямо съкровище. И тръгваме с него. Слава Богу - казах си - освободих се от всичката сиромашия. Ето тук наближаваме до мястото, но в това време иде наш съсед, хваща ме за дрехата и ми казва: Ще си платиш сега дълга. - Бе остави ме, този човек ще ми покаже где има богатство, ще го изкопаем сега. - Не, върви да си платиш, че после ще отидеш да копаеш. - Остави ме, с този човек ще копаем. Сборичкахме се, че той дръж, аз дръж, събудих се, но ходжата отиде. Наблизо тука беше мястото, показа ми го. - Казах му аз тогава: Сега ще се молиш още 20 години да ти се покаже това място. Както виждате този човек се е молил 20 години заради мене да ми даде един пример и този пример струва, аз ще му платя за него. Това е губене на времето в празни работи. Казвам му тогава: Ти си копал цели 20 години. Сега ще ти разкажа как можеш да бъдеш богат. Цели 20 години си копал за имането, но ако беше насадил 10 декара с десертно грозде, в 20 години отгоре, ти щеше да имаш 60 хиляди златни лева в банката. Ако всеки декар даваше по сто килограма, а и всеки килограм струваше по 10 лева, щяха да станат сто хиляди лева. Значи всяка година щеше да имаш по сто хиляди лева.
Ти трябва да обичаш Бога! Въпросът на земята ще вземе тогава друг характер. И когато викнеш Бога по този начин, тия противоречия, които сега съществуват на земята, бурите в света няма да бъдат бури за тебе. Сиромашията няма да бъде сиромашия за тебе, болестите няма да са болести за тебе. Те са привидни само. Сиромашията за онзи, който обича Бога, е едно благо. И богатството е благо, и всичко е добро. Но онзи, който не обича Бога, за него сиромашията е едно страдание. Страданието за едного е благо за другиго. Питам сега: Като четете праведния Йов, щеше ли той да бъде праведен, ако не беше минал през такива големи страдания? Щеше ли да бъде написано неговото име и да бъде той образец, да се ползват всички хора от него като от образец? Ако той не беше минал пред тези страдания, той щеше да си умре и никой нямаше да го знае, но в големите страдания, той придоби едно богатство и се написа името му. И когато вие се намерите в едно голямо противоречие, четете Йов - там е разрешението. Най-първо Йов изгуби всичкото си имане и капитал - и волове, и говеда, и деца, и всичко - първото положение; второто - къщата му се събори, след това синовете и дъщерите му, всички измряха, но и там не спряха страданията му. Дойде една болест, една проказа на тялото му и след като изгуби всичко, оставили го вън на едно гноище и никой не се е приближавал при него. Когато са дошли неговите приятели да го видят, три деня са седяли при него в мълчание. Казват: Горкият човек! Какъв беше, с какво име, с положение, а сега на какво мяза! Дойде до това жалко положение! - Мнозина се запитвали защо са дошли тия страдания отгоре му. Вие не можете да си представите историята на този човек, който от височината на положението, което е заемал, да падне толкова ниско. Той е бил като цар, а е слязъл до най-ниското положение, дето всеки го презирал. Има едно предание за него, че никой не се е приближавал при Йова. Кучета са ходили да ближат раните му. Никой човек не е смеел да се приближи при него, да не се зарази.
Работа трябва, за да има резултат. Някои от вас искате да имате само едно приятно настроение. Приятността е хубаво, но това са само външни условия. Тази приятност вие трябва да я използвате. Соковете на приятните чувства трябва да внесете във вашата мисъл и после цялата си мисъл трябва да турите на работа.
Трябва да се учите на земята да контролирате всички ваши движения и постъпки, всички ваши чувства, мисли. Всяко свиване на един ваш мускул, всяко движение на крака или на ръката ви, това трябва да става под ръководството на вашия ум. Вие трябва да бъдете господари на тялото си, но понеже не сте, нещата стават произволно и следствие на това боледувате. Боледува кракът ти, защото ти не си господар на крака си, боли те ръката ти, главата ти, не си господар нито на главата си, нито на ръката си. Боли те стомаха, болят те очите, защото не си им господар. И питам тогава, на какво си господар? Ако в тебе влязат тия лоши духове и почнат да те мъчат, и ако ти не можеш да ги изпъдиш навън, ти не си никакъв господар. И ако ти не си господар на езика си, значи нямаш почит нито към себе си, нито към другите. Почит трябва да има човек, да бъде господар на себе си. Ти не си господар още на това, което имаш, а само минаваш за господар на своето тяло. Ти ходиш там, дето ти заповядат, мислиш за това, за което не трябва да мислиш. Някой от вас мисли кой го обича и кой не го обича, кой от вас мисли доброто ви и кой не мисли. Може да е хубаво това, но по-добре е да знаеш кого ти обичаш и кого не обичаш. В това има повече наука, отколкото да знаеш кой те обича и кой не те обича.
В Любовта на Бога ти ще имаш всичко. Сегашните християни вярват, че ако човек залюби Бога, ща стане невежа, няма да учи повече. Не, ти като залюбиш Бога, тогава именно ще почнеш да учиш и това знание, което имаме сега, е детинска работа. Ако дойде някой напреднал дух и види как живеете вие, и как в София живеят хората, ще избяга веднага. Това е върхът на безобразието, което сега съществува. Даже и даровитите хора не живеят правилно. Гледам някой музикант свири на концерт, а друг го слуша и се пържи. Той не може да понася, че не може да свири като него. Другите ръкопляскат, а той не може да ръкопляска, завижда, че не може да свири като първия. Та музиката не е частна собственост само на едного. Тя е благо, което всеки може да притежава. Всеки може да бъде музикант. Ако отидете на небето между публиката и някой млад още новак излезе да свири, колкото и да е невежа, там и най-вещите, и най-гениалните - всички го обичат и се възхищават от него. А тук е обратното. Този новак като погледне към публиката, отчайва се. А на небето като види, че е заобиколен от хора, които знаят повече да свирят и да пеят от него, но го окуражават, те го вдъхновяват и го карат да свири и да пее тъй, както никога не е свирил и пял.
0 Коментара
Recommended Comments
Няма коментари за показване