с върховна отдаденост
ВИДЖЯНА БХАЙРАВА ТАНТРA
ОШО
Почитателите на Ошо вече са зарадвани от издателство "Одисей" (София 1202, ул. "Кирил и Методий" 124 Б, тел. 31 55 92): излезе от печат т. I на "Книга на тайните" (Беседи върху Виджяна Бхайрава Тантра). В нея ще намерите пълните пояснения на Ошо върху шиваистките медитативни техники.
ОСМА ШИВАИСТКА ТЕХНИКА ЗА МЕДИТАЦИЯ:
С ВЪРХОВНА ОТДАДЕНОСТ, СЪСРЕДОТОЧИ СЕ ВЪРХУ ДВЕТЕ СВЪРЗВАЩИ ТОЧКИ НА ДИХАНИЕТО И ПОЗНАЙ ЗНАЕЩИЯ
В техниките има малки разлики, малки модификации. Но ако за техниката те са малки, за практикуващия те може да са огромни. Една дума може да доведе до голяма разлика. "С върховна отдаденост, съсредоточи се върху двете свързващи точки на диханието ..." След вдишването диханието идва до една свързваща точка, където то обръща посоката си и става издишване. Издишването пък стига до друга свързваща точка, в която става вдишване. Вече разгледахме тези две свързващи точки. Тук обаче е добавено друго условие: "С върховна отдаденост..." И цялата техника става съвсем друга.
При първата форма не ставаше дума за отдаденост - това бе просто една научна техника. Правиш я и тя действа. Но има хора, които не могат да изпълняват такива сухи, научни техники. Тази малка разлика е за онези, които са ориентирани към сърцето, които принадлежат към света на вярата: "С върховна отдаденост, съсредоточи се върху двете свързващи точки на диханието и познай знаещия."
Ако нямате отношение към науката и умът ви не е склонен към нея, опитайте това: "С върховна отдаденост" - с вяра, любов, доверие, "съсредоточи се върху двете свързващи точки на дишането и познай знаещия." Как да направим това, как? Може да вярвате в Кришна или в Христос. Но как да сте набожни спрямо свързващите точки на дишането?
Тантра казва, че тялото е храм. Тялото ти е обител на Божественото, тъй че не се отнасяй към тялото си като към обект. То е свещено. И когато вдишваш, не само ти вдишваш: Божественото вътре в теб вдишва. Ядеш, разхождаш се, отиваш някъде. Погледни и от друга гледна точка: не ти, а Божественото в теб яде, Божественото отива на разходка. Тогава всичко става като свещенодействие.
За много светци казват, че са обичали телата си. Те са се отнасяли към тях, като че ли са били на възлюбените им. Можеш да се отнасяш към тялото си по този начин, или да го третираш като механизъм. Това също е отношение. Можеш да се отнасяш към него с вина, с угризения, като че ли е нещо нечисто, или като че ли е нещо чудотворно - като обител на Божественото. Зависи от теб. Ако се отнасяш към тялото си като към храм, тогава тази техника ще ти помогне - "С върховна отдаденост..."
Опитай. когато ядеш, опитай. Не мисли, че ти ядеш. Мисли, че Божественото в теб яде. И ще видиш промяната. Ядеш едно и също нещо, и ти си един и същ човек - но всичко става друго. Ти храниш Божественото. Къпеш се - нещо съвсем обикновено, тривиално. Но промени отношението: почувствай, че къпеш Божественото в теб. Тогава тази техника ще бъде лесна: "С върховна отдаденост, съсредоточи се върху двете точки на диханието и познай знаещия."
изт.: http://yogamagazine.hit.bg/Statii/Br-1_91_...%20-%20Osho.htm
2 Коментара
Recommended Comments